میکروبیوم های سالم: 12 نکته برای باکتری های متعادل در میکروبیوم های روده ، پوست ، دهان و واژن


آیا می دانستید بدن شما دارای بیش از یک میکروبیوم است؟ چهار نوع اصلی میکروبیوم وجود دارد که هر کدام برای سلامت کلی شما مهم است. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای توسعه میکروبیوم های سالم چه کاری می توانید انجام دهید.

در حال حاضر ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها در کنار شما هستند ، آنها مراقب سلامتی هستند. علاوه بر این ، ده برابر میکروارگانیسم های بیشتری نسبت به سلول های بدن شما دارد و بین 1 تا 3 درصد وزن بدن شما را تشکیل می دهد. این چیز خوبیه. اینها جنگنده های بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و موارد دیگر هستند و با هم میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم محیط انسانی برای باکتری ها ، قارچ ها و ویروس های موجود در بدن شما است. بله ، میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر وجود دارند که برای عملکرد کلی بدن شما ضروری هستند. جدا از میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی عادات و آثار متفاوتی دارند.

بیاموزید که چگونه هر یک از میکروبیوم های بدن شما در سلامتی شما نقش دارند و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم های خود مراقبت کرده و از رشد متفاوت باکتری ها جلوگیری کنید.

میکروبیوم های بزرگ بدن شما

میکروبیوم روده

زنی با دست روی شکم

چه جهنمی

مجموعه بزرگی از میکروب ها در دستگاه گوارش است. طی چند سال گذشته ، دانشمندان اطلاعات بیشتری در مورد میکروبیوم روده – عاملی که در تنظیم خواب ، پیری سالم ، عملکرد ذهنی و عاطفی و ایمنی (حدود 70 درصد بدن شما در روده وجود دارد) ، کسب کرده اند. ، گذشته از همه اینها.

از آنجا که بیشتر عملکرد سیستم ایمنی در روده است ، مهم است که باکتری های خوبی در دسترس باشد ، که به جلوگیری از التهاب و پاسخهای غیر طبیعی ایمنی کمک می کند. کریستین بیشارا ، MD ، کارآموز دانشجویی در شهر نیویورک که از سلامت یکپارچه بر اساس سلامت روده استفاده می کند ، توضیح می دهد که باکتری های مفید روده یا پروبیوتیک ها به پروبیوتیک های غذایی وابسته هستند.

وی گفت: “اینها فیبرهایی هستند که در غذاهای گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات و لوبیا وجود دارد.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر غذاهای پری بیوتیک کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، این می تواند در توانایی پروبیوتیک ها برای حفظ سیستم ایمنی بدن و هضم منظم آن اختلال ایجاد کند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. دکتر بشاره افزود: اگر یکپارچگی روده روده ها در خطر باشد ، سموم می توانند از طریق موانع ضعیف روده به جریان خون نشت کرده و منجر به واکنش نظامی شوند که سم را خطرناک می داند. پاسخ ایمنی می تواند به سلول های ایمنی حمله کند ، که می تواند باعث التهاب مزمن (و برخی علائم ناخوشایند GI) شود. اما کارهای بیشتری می توانید برای مراقبت از میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب در وهله اول انجام دهید.

چگونه می توان از شما مراقبت کرد

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم متفاوت روده کلید سلامت روده است. این بدان معناست که غذاهای گیاهی بیشتری بخورید تا پروبیوتیک در روده شما تغذیه شود. دکتر بشاره می گوید: “هدف این است که حداقل 25 تا 30 وعده غذا در هفته برای افزایش تنوع روده ای بخوریم.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. در حالی که مجبور نیستید این موارد را در رژیم غذایی کامل قطع کنید ، الکل و غذاهای فرآوری شده را در حد اعتدال بخورید. هر دو می توانند میکروب های مفید برای روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوزیس شوند ، عدم تعادل مواد مضر و ناسالم. “
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. یک ایده خوب این است که غذاهایی حاوی نان بخورید ، مانند کفیر ، کیمچی و میسو ، که حاوی پروبیوتیک های مورد نظر شما هستند. برای افزایش تنوع در میکروبیوم ، می توانید از مکمل پروبیوتیک ، به ویژه مکمل حاوی بسیاری از باکتری های بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس مانند HUM’s Gut Instinct استفاده کنید. دکتر بشاره می گوید:

میکروبیوم پوست

برای بستن پوست

چه جهنمی

Kiran Mian ، پزشک و متخصص زیبایی در نیویورک می گوید ، حتی اگر آن را نمی بینید ، جایی برای باکتری ها ، قارچ ها و میکروب هایی که در پوست شما زندگی می کنند وجود دارد. اما ممکن است احساس کنید باید به سراغ تخته صابون بروید. در حالی که ممکن است به نظر برسد که پوست شما با همه میکروب هایش “تمیز” نیست ، اما هنوز در همه مناطق پوست سالم وجود دارد.

دکتر میان می گوید: “میکروبیوم را به عنوان یک پوست محافظ در نظر بگیرید.” از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که می توانند به شما آسیب برسانند و باعث عفونت شوند محافظت می کند و شما را به یک بازیگر کلیدی در سیستم ایمنی (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. دکتر میان بیان می کند:

اگر مشکلی در میکروبیوم پوست وجود داشته باشد ، معمولاً برای شما حساسیت به پوست ، درماتیت آتوپیک و عفونت های پوستی ایجاد می شود. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین ویروس های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب را که به بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس کمک می کند ، تحت کنترل داشته باشید. تحقیقات جدید میکروبیوم روده را با میکروبیوم پوست ترکیب کرده و آن را محور روده-پوست می نامند. دیس بیوزیس ، به ویژه در روده ، رژیم غذایی نامناسب ، رژیم غذایی نامناسب یا عدم تحمل غذایی ، می تواند باعث التهاب شود که منجر به ایجاد لکه های بد یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه می توان از شما مراقبت کرد

  • تا جایی که می توانید ورزش کنید. وقتی عرق را تجزیه می کنید ، می تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های خوب را برای میکروبیوم پوست شما تغذیه کند. دکتر میان می افزاید: “افزایش جریان خون به پوست کلی شما کمک می کند و اکسیژن و مواد مغذی جدیدی را به بدن شما می رساند.” و علاوه بر این ، دوزهای ورزشی تقویت کننده اندورفین ، هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد ، که بر پوست شما تأثیر نمی گذارد.
  • از دستی که در منبع آب قرار دارد عبور نکنید. در حالی که ضدعفونی کننده دست در این مواقعی که بیرون هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید بسیار مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید. دکتر میان می گوید: استفاده از پاک کننده ضدعفونی کننده چندین بار در روز یا جایگزینی کامل دست ها می تواند میکروب های خوب را بر روی پوست شما از بین ببرد. به شما توصیه می شود که پس از استفاده از پاک کننده برای محافظت از سد پوستی ، پماد را روی دستان خود بمالید.
  • یک پروبیوتیک یا پروبیوتیک خوراکی را امتحان کنید. محصولات پوستی حاوی مواد پروبیوتیک رسیده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک می توانند به تسکین التهاب و حفظ میکرو فلور پوست به طور منظم کمک کنند. می توانید از مکمل پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic استفاده کنید تا رشد خوب باکتری ها را تقویت کند ، از هضم منظم حمایت کرده و از پوست شما با محور پوست شکم حمایت کند.

میکروبیوم واژن

زنی که پاپایا در دست دارد

چه جهنمی

شاید درباره میکروبیوم واژن اطلاعات چندانی نداشته باشید زیرا همیشه در مورد آن صحبت نمی شود ، اما در حفظ تعادل بدن نقش مهمی دارد. زنانگی به حفظ موجودات کوچک بستگی به موجودات کوچک دارد: به ویژه یک نوع اصلی ویروس. فهیمه ساسان ، MD ، بنیانگذار OB-GYN Kindbody’s در نیویورک.

هدف میکروبیوم واژن حفظ pH اسیدی است. دکتر ساسان گفت: یک محیط اسیدی نمی تواند از رشد عوامل بیماری زا مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های قارچی حمایت کند. سایر علائم تبخال تناسلی شامل تهوع ، استفراغ ، خارش و تحریک است. بسیار متداول است که باکتری های موجود در میکروبیوم تناسلی به ویژه در دوران قاعدگی ، انواع مختلف رابطه جنسی و استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی دچار نوسان شوند. بر اساس پروژه میکروبیوم موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای ختنه زنان آماده شود.

چگونه می توان از شما مراقبت کرد

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی لازم نیست با مراقبت انجام دهید ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل PH طبیعی شما را مختل کند ، میکروبیوم واژن را مختل می کند. بنابراین از هر نوع محصولات “پاک کننده” زنانه دوری کنید. دکتر ساسان گفت: “واژن پاک می کند.” او توصیه می کند که قسمت بیرونی واژن را با صابون ملایم بشویید و لباس های زیر نخی بپوشید تا همه چیز تا حد ممکن تمیز بماند.
  • علائم را نادیده بگیرید. بررسی منظم با OB-GYN کافی است تا بتوانید هر چیز غیرعادی را در مورد میکروبیوم خود پیدا کنید ، اما اگر علائم عفونت بالقوه را در این بین مشاهده کردید ، آنها را مسواک نزنید. در صورت مشاهده هر نوع سقط جنین ، رابطه جنسی دردناک ، تحریک پذیری یا ترشح ، با پزشک خود وقت بگیرید.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر ساسان می گوید که تهیه پروبیوتیک های خوراکی به عنوان بخشی از برنامه معمول شما می تواند به شما کمک کند گیاهان خود را در پوست خود نگه دارید. به نظر می رسد خوردن غذاهای زیاد همراه با پروبیوتیک ها و ماست یا مصرف پروبیوتیک به عنوان مهمانی خصوصی ، که به منظور ایجاد تعادل در میکروبیوم واژن و ارتقاء عملکرد ادرار طراحی شده است.

میکروبیوم دهان

زن لبخندی زد و دهانش را باز کرد

چه جهنمی

فقط یک میکروبیوم مهم مهم وجود دارد و آن در دهان شما است. در مخاط دهان قرار دارد که شامل تمام بافت های لثه ، زبان و داخل گونه ها می شود. سلامت دهان و دندان شما بستگی به میکروب مناسب برای محافظت از دهان شما در برابر میکروب های ایجاد کننده پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه دارد. De Freitas ، MD ، بنیانگذار و -بیوشکر اصلی در Onogen ، می گوید مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به فعالیت ضد میکروبی کمک می کنند ، بنابراین شما به مواد مغذی بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارید (سبزیجات برگ دار ، غلات کامل و حبوبات را در نظر بگیرید). دکتر فریتاس افزود ، میزان ویتامین D شما نه تنها برای سلامت دهان و دندان بلکه برای محافظت از دندانهای ضعیف (دندانهای شما استخوانی و استخوانها نیاز به ویتامین D دارند) و همچنین لثههای ضعیف مهم است.

مواد میکروبیوم دهان شما در سیستم ایمنی بدن شما نیز وجود دارد. دکتر فریتاس می گوید: “این مانع بین محیط و میزبان است.” باکتری های مناسب برای میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، میکروب ها و میکروب های مضر کمک می کند.

چگونه می توان از شما مراقبت کرد

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر فریتاس می گوید ، به خصوص اگر به دنبال افزایش سلامت میکروبیوم دهان خود هستید ، خمیردندان بدون فلوراید را امتحان کنید و آن را امتحان کنید. از آنجا که فلوراید یک عامل ضد باکتری است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • بارگیری ویتامین Dبه دکتر فریتاس مصرف مکمل ویتامین D را به مدت حداقل سه ماه برای تقویت دندان ها و لثه توصیه می کند. شما می توانید ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و ماهی های چرب دیگر و همچنین محصولات لبنی غنی از ویتامین دریافت کنید.
  • پری بیوتیک و پروبیوتیک مصرف کنید. دکتر فریتاس می گوید: «در دندانپزشکی و لثه ، پروبیوتیک خوراکی می تواند از آلوده شدن میکروب ها و آلودگی ها به باکتری جلوگیری کند. و سپس پری بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Squid Squad و همچنین در غذاهای سرشار از فیبر یافت می شوند ، این پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا همه میکروبیوم های شما در تعادل باشند.



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *