بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ می‌تواند سرگرم‌تان کند


10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:22

اگر به‌دنبال یک بازی مهیج و گذراندن چندین ساعت سرگرم‌کننده هستید، در اینجا با معرفی بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ همراه ما باشید

بازی های سبک بقا دنیای متنوعی دارند و انتخاب بهترین آن‌ها کار ساده‌ای نیست؛ چرا که سلیقه گیمرها هم خیلی با هم فرق می‌کند. اما بی‌شک این سبک به یکی از محبوب‌ترین‌ها در صنعت بازی تبدیل شده و هر سال شاهد انتشار چند عنوان پرطرفدار هستیم که میلیون‌ها گیمر را به خودش جذب می‌کند.

در بازی‌های بقا، معمولا المان‌هایی مثل نوار سلامتی، غذا و آب وجود دارد که باید دائماً آن‌ها را پر کنید تا زنده بمانید. معمولاً یک هدف نهایی هم برای این بازی‌ها تعریف می‌شود، اما همیشه داستان یا خط روایت مشخصی وجود ندارد. بعضی از آن‌ها فقط مجموعه‌ای از اهداف کلی برای رسیدن دارند و باقی ماجرا به خود شما و خلاقیت‌تان بستگی دارد که چطور می‌خواهید از آن دنیا سر در بیاورید و زنده بمانید. جالب اینجاست که در بسیاری از این بازی‌ها، زامبی‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ چون زامبی‌ها دشمنان بسیار محبوبی در بازی‌های مبارزه برای بقا محسوب می‌شوند.

بهترین بازی های سبک بقا

در لیست زیر، چند تا از بهترین بازی های سبک بقا را به شما معرفی می‌کنیم که تجربه‌‎ای متفاوت از انواع مختلف این ژانر را ارائه می‌دهند و در عین حال، در سال ۲۰۲۴ به راحتی قابل دسترسی‌اند. این لیست ترتیب خاصی ندارد. همچنین اکثر این بازی‌ها روی همه پلتفرم‌ها مانند پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ، کامپیوتر۷ اندروید و آی او اس قابل اجرا هستند.

۱. Minecraft

  • سازنده: Mojang
  • تاریخ انتشار: ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳، ۴، ۵، ایکس‌باکس ۳۶۰، وان، سری ایکس | اس، کامپیوتر، نینتندو سوییچ، iOS، اندروید

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Minecraftبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Minecraft

ماینکرفت، شاهکار Mojang، دنیای پیکسلی وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آن به کاوش بپردازید، منابع جمع‌آوری کنید، ابزار بسازید و هر چیزی که می‌توانید، خلق کنید. این بازی که در سبک بقا قرار می‌گیرد، به شما آزادی مطلق می‌دهد تا در دنیای خود غرق شوید، از غارهای تاریک و عمیق تا قله‌های مرتفع کوه‌ها را فتح کنید، با موجودات مختلف روبرو شوید و از آن‌ها برای زنده ماندن استفاده کنید.

ماینکرفت فقط یک بازی بقا نیست، بلکه یک بوم نقاشی بی‌کران است که می‌توانید با خلاقیت خود آن را به هر شکلی که می‌خواهید درآورید. خانه‌های باشکوه بسازید، قلعه‌های نفوذناپذیر طراحی کنید، مجسمه‌های عظیم خلق کنید و حتی سیستم‌های اتوماتیک پیچیده راه‌اندازی کنید. با گذشت بیش از یک دهه از انتشار، Minecraft همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود.

۲. Rust

  • سازنده: Facepunch Studios
  • تاریخ انتشار: ۱۱ دسامبر ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس‌باکس وان، سری ایکس | اس، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Rustبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Rust

در دنیای خشن و بی‌رحم Rust، تنها هدف شما زنده ماندن است. این بازی آنلاین که بی‌شک یکی از بهترین بازی های سبک بقا هم هست، شما را در جزیره‌ای پر از خطر و دشمن رها می‌کند. برای زنده ماندن باید منابع جمع‌آوری کنید، پناهگاه بسازید، از خودتان در برابر حیوانات وحشی و دیگر بازیکنان دفاع کنید و در نهایت به اوج قدرت در این دنیای بی‌رحم برسید.

راست تجربه‌ای بی‌رحمانه و چالش‌برانگیز را ارائه می‌دهد که در آن هیچ چیز تضمینی نیست. هر بازیکنی دشمن بالقوه شماست و هر لحظه می‌تواند خطری شما را تهدید کند. برای بقا، باید باهوش، خلاق و بی‌رحم باشید. در این بازی، هیچ داستانی یا مأموریتی از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. هدف نهایی شما، زنده ماندن و تبدیل شدن به قدرتمندترین بازیکن جزیره است. برای رسیدن به این هدف، باید از تمام مهارت‌های خود استفاده کنید.

۳. Ark: Survival Evolved

  • سازنده: Studio Wildcard
  • تاریخ انتشار: ۲ ژوئن ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ۵، ایکس‌باکس وان، سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، کامپیوتر، اندروید

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴

بازی Ark: Survival Evolved، شاهکار استودیو Wildcard، شما را به سفری هیجان‌انگیز در جزیره‌ای مرموز و پر از دایناسورها، موجودات ماقبل تاریخ و خطرات مختلف می‌برد. در این بازی آنلاین در سبک بقا، باید برای زنده ماندن تلاش کنید، منابع جمع‌آوری کنید، پناهگاه بسازید و با دایناسورها مبارزه کنید یا آن‌ها را رام کنید.

جزیره‌ای عظیم با انواع مختلف زیستگاه‌ها، از جنگل‌های انبوه تا کوه‌های مرتفع، برای کاوش در اختیار شما قرار دارد. غارهای تاریک را کاوش کنید، به‌دنبال گنج‌های پنهان بگردید و رازهای این جزیره مرموز را کشف کنید.

بیش از 80 گونه دایناسور و موجود ماقبل تاریخ را می‌توان در بازی مشاهده کرد. شما می‌توانید آن‌ها را شکار کنید، رام کنید و از آن‌ها برای جابجایی، نبرد و جمع‌آوری منابع استفاده کنید. از تیراناسوروس رکس غول‌پیکر گرفته تا دلفین‌های بازیگوش، موجودات مختلفی منتظر رویارویی با شما هستند.

با جمع‌آوری منابع می‌توانید ابزار، سلاح، لباس و سازه‌های مختلف بسازید تا در دنیای آرک زنده بمانید و پیشرفت کنید. خانه‌ای برای خود بسازید، قلعه‌ای برای دفاع از خود در برابر دشمنان بسازید و یا حتی یک شهر عظیم را با دیگر بازیکنان احداث کنید. بله، شما می‌توانید با دیگر بازیکنان در سراسر جهان به صورت آنلاین بازی کنید، با آن‌ها متحد شوید یا با آن‌ها به رقابت بپردازید.

۴. Valheim

  • سازنده: Iron Gate Studios
  • تاریخ انتشار: ۲ فوریه ۲۰۲۱
  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Valheim بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Valheim

هر از گاهی، یک بازی از ناکجا آباد ظاهر می‌شود و به‌طور کامل صنعت بازی‌سازی را تکان می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، Valheim به الماس درخشان استیم تبدیل شد. این بازی بدون هیاهوی زیاد عرضه شد، اما به سرعت به صدر جدول فروش رسید. اگر Valheim را بازی کرده باشید، دلیل موفقیت چشمگیر آن را می‌دانید.

سبک گرافیکی خاص بازی در کنار افسانه‌های نوردیک که به‌طور بی‌نقصی با گیم‌پلی ترکیب شده‌اند، به سرعت بازیکنان جدید را مجذوب خود می‌کند. به این عناصر باید سیستم ساخت و ساز پایگاه فوق‌العاده و نقشه‌ای که ملتمسانه از شما می‌خواهد در آن کاوش کنید را هم اضافه کرد تا به دستورالعمل ساخت یکی از بهترین بازی های سبک بقا برسید. البته Valheim در سال ۲۰۲۴ هنوز هم بازی کاملی نیست؛ بنابراین محتوای بیشتری هم در راه است.

۵. Subnautica

  • سازنده: Unknown Worlds Entertainment
  • تاریخ انتشار: ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ۵، ایکس‌باکس وان، سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Subnautica 2014بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Subnautica 2014

هیچ بازی بقای دیگری در بازار به پای Subnautica نمی‌رسد. بازی با سقوط شما روی سیاره‌ای بیگانه به علت نقص فنی سفینه‌ فضایی‌تان آغاز می‌شود. از کپسول نجات بیرون می‌آیید و به دنیایی کاملاً پوشیده شده از آب تا جایی که چشم کار می‌کند خیره می‌شوید. تنها راهی که برای زنده ماندن دارید، شنا کردن به اعماق این آب‌هاست، جایی که ده‌ها گونه منحصربه‌فرد از جانوران و گیاهان زندگی می‌کنند.

ترس شدیدی که با بازی کردن Subnautica تجربه می‌کنید بی‌نظیر است، چون موجودات عظیم‌الجثه زیرآبی زیادی در کمین شما هستند تا شکار و از بین ببرندتان. با این حال، برای کاوش در اعماق اقیانوس پاداش ارزشمندی را دریافت می‌کنید. محیط‌های زیبا و منابع فراوانی را کشف خواهید کرد و داستان عمیقی در مورد این سیاره را به‌دست خواهید آورد. Subnautica نقاط ضعف بسیار کمی دارد، یا اصلا ندارد. دنیای بازی خیره کننده است، کاوش در آن بی‌نظیر است و سیستم ساخت و ساز پایگاه آن هم عالی است.

۶. DayZ

  • سازنده: Bohemia Interactive
  • تاریخ انتشار: ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - DayZبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - DayZ

DayZ یکی از اولین و تاثیرگذارترین بازی‌های سبک بقا به شمار می‌رود و جایی است که بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای این سبک، اولین تجربه‌های خود را در آن کسب کرده‌اند. این بازی که در ابتدا به عنوان یک ماد (mod) برای بازی Arma 2 منتشر شد، یک عنوان آنلاین در سبک بقا است که در آن تنها یک هدف وجود دارد و آن زنده ماندن است. در بازی DayZ خبری از ساخت پایگاه یا دنبال کردن هدف‌های داستانی نیست. شما می‌توانید یا با دیگر بازیکنان سرور برای بقا همکاری کنید، یا به یک گرگ تنها تبدیل شوید و تا جایی که می‌توانید بازیکنان دیگر را از بین ببرید.

هرچند DayZ یک بازی بتل رویال محسوب نمی‌شود، اما زمینه‌ساز خلق عناوینی مثل H1Z1 شد که به نوبه خود الهام‌بخش بازی‌های پرطرفداری مانند PUBG (و در نتیجه، Fortnite) بود.

۷. The Forest

  • سازنده: Endnight Games
  • تاریخ انتشار: ۳۰ می ۲۰۱۴
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - The Forestبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - The Forest

بازی The Forest یکی دیگر از بازی‌های مهیج سبک «بقا-ترسناک» است که در آن میل به کاوش با ترس از ناشناخته در جدال دائمی قرار می‌گیرد. در این بازی، هیولاها در هر گوشه از جنگل در کمین شما نشسته‌اند و منتظرند که کوچکترین اشتباهی در تاریکی غارها از شما سر بزند. با این حال، برای پیشرفت در بازی، باید تمام جزئیات جزیره‌ای که در آن سقوط کرده‌اید را کاوش کنید. سیستم ساخت و ساز بازی The Forest در بالاترین سطح قرار دارد و کاوش در محیط‌های بازی، همزمان ترسناک و به شدت لذت‌بخش است. هرچند می‌توانستیم بازی Sons of the Forest، دنباله این عنوان، را هم به لیست اضافه کنیم، اما احساس کردیم بازی اصلی شایسته‌ی این جایگاه است.

۸. No Man’s Sky

  • سازنده: Hello Games
  • تاریخ انتشار: ۹ آگوست ۲۰۱۶
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ۵، ایکس‌باکس وان، سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - No Man's Skyبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - No Man's Sky

عنوان No Man’s Sky سفری است از یکی از جنجالی‌ترین عرضه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی (به خاطر تبلیغات اغراق‌آمیز پیش از انتشار) به یکی از بهترین داستان‌های رستاخیز در این صنعت. در سال ۲۰۱۶، این بازی با انبوهی از انتقادها روبرو شد، اما استودیو Hello Games هرگز از تلاش برای رساندن بازی به وعده‌های اولیه‌اش دست برنداشت. پس از دریافت ده‌ها به‌روزرسانی، بسته‌های الحاقی رایگان و موارد دیگر، حالا در سال ۲۰۲۴، No Man’s Sky به‌طور قطع یکی از برترین بهترین بازی های سبک بقا خواهد بود که می‌توانید از آن لذت ببرید. این بازی شامل بخش چندنفره کامل، سیستم ساخت و ساز پایگاه فوق‌العاده، کاوش بی‌پایان و داستانی بازسازی‌شده می‌شود. همچنین، به‌روزرسانی‌های رایگان عظیم آن نیز همچنان در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شوند.

۹. 7 Days to Die

  • سازنده: The Fun Pimps
  • تاریخ انتشار: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - 7 Days to Dieبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - 7 Days to Die

در اواسط دهه ۲۰۱۰، بازی‌های زامبی محور به شدت محبوب شدند، اما 7 Days to Die به‌عنوان یکی از بهترین‌های این ژانر خود را متمایز می‌کند. این بازی ترکیبی از سبک‌های تیراندازی اول شخص ترسناک-بقا، نقش‌آفرینی و دنیای آزاد است که با سیستم قدرتمند ساخت و ساز اشیا، شما را به سرعت مجذوب خود می‌کند.

علاوه بر این، بازی از سیستم فوق‌العاده‌ای برای ساخت پایگاه برخوردار است که یادآور بازی‌های قدیمی دفاع‌از-پایگاه است. در این بخش، شما باید از غارت‌های خود در برابر هجوم زامبی‌هایی که درب منزلتان را می‌کوبند، محافظت کنید.

داستان 7 Days to Die نیز به شدت گیراست. شما تنها هفت روز فرصت دارید تا خود را برای مقابله با هجوم بزرگ زامبی‌ها آماده کنید. در غیر این صورت، نابود خواهید شد. پس از بیش از یک دهه حضور در دسترسی اولیه، 7 Days to Die در ژوئن ۲۰۲۴ به صورت کامل برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود و نسخه کنسولی آن نیز به زودی عرضه خواهد شد.

۱۰. The Long Dark

  • سازنده: Hinterland Studio
  • تاریخ انتشار: ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - The Long Darkبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - The Long Dark

بازی تاریکی طولانی یا The Long Dark شباهت‌هایی با دیگر بازی‌های سبک بقا دارد. در این بازی، شما در نقش خلبانی هستید که در مناطق وحشی و دورافتاده کانادا سقوط کرده‌اید و باید برای زنده ماندن فوراً راهی پیدا کنید. در غیر این صورت، با مرگ روبرو خواهید شد. با وجود اینکه خط داستانی کلی تکراری به نظر می‌رسد، اما The Long Dark شما را به سفری واقعی برای بقا می‌برد.

در این بازی خبری از بازیکنان دیگر برای کمک نیست و حیوانات وحشی در کمین شما هستند تا شما را طعمه کنند. به علاوه، سرمای استخوان‌سوز کانادا هیچ رحمی به شما نخواهد کرد. برای زنده ماندن باید با از هوش و مهارت‌های خود استفاده کنید و تدابیری را برای گذراندن حتی یک روز دیگر در این شرایط سخت اتخاذ کنید.

۱۱. Conan Exiles

  • سازنده: Funcom
  • تاریخ انتشار: ۳۰ ژانویه ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Conan Exilesبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Conan Exiles

سرزمین وحشی «کانن بربر» بارها در بازی‌های مختلف جان گرفته، اما Conan Exiles تجربه‌ای کامل و بی‌نقص از دنیای این شخصیت به شمار می‌رود. Conan Exiles یک بازی بقای آنلاین با دنیای گسترده و آزاد است که در آن برای زنده ماندن باید منابع را جمع‌آوری کنید، پایگاه بسازید و بجنگید.

در این بازی می‌توانید با مبارزات تن به تن یا نیروی جادویی‌تان از خود در برابر دشمنان دفاع کنید و برای اینکه جایگاه خود را در این سرزمین محکم کنید، با دیگر بازیکنان متحد شوید. نقشه Conan Exiles بسیار وسیع است و شامل شهرهای کامل، سیاه‌چاله‌های پر از غارت و مکان‌های دیدنی دیگری می‌شود.

۱۲. Escape From Tarkov

  • سازنده: Battlestate Games
  • تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Escape From Tarkovبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Escape From Tarkov

با این که Escape from Tarkov مثل یک بازی بقا به معنای سنتی نیست، اما بازیکنان را در مصاف با دیگر گیمرها و دشمنان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی، وادار به بقا می‌کند. شما برای زنده ماندن باید آیتم‌های مورد نیاز خود را بسازید و در عین حال با محدودیت زمانی برای خروج از محیط بازی با حداکثر غارت به دست آمده دست و پنجه نرم کنید. تنها عنصر سنتی بقا که باید در نظر داشته باشید، سلامتی شماست؛ اما Escape from Tarkov با ویژگی‌های متعدد دیگر، خود را به خوبی در این سبک جا می‌دهد و توانسته در لیست بهترین بازی های سبک بقا ما قرار بگیرد.

این یک بازی تیراندازی اول شخص حرفه‌ای است که نیازمند دقت بالا، آگاهی عمیق از محیط اطراف و کمی هم شانس است. Escape from Tarkov همچنین باعث محبوبیت یک سبک کاملاً جدیدی در بازی‌های ویدیویی به‌نام “Extraction Shooter” شد. این اتفاق منجر به شکل‌گیری عناوین جدید و در حال توسعه‌ای مانند احیای سری بازی‌های Marathon از استودیوی Bungie نیز شده است.

۱۳. Pacific Drive

  • سازنده: Ironwood Studios
  • تاریخ انتشار: ۲۲ فوریه ۲۰۲۴
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Pacific Drive 2024بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Pacific Drive 2024

رانندگی آرام یا Pacific Drive احتمالاً منحصر‌به‌فردترین بازی سبک بقای این لیست است. این بازی یک شبیه‌ساز رانندگی با دید اول شخص است که در مکان‌های مختلفی در منطقه شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکا جریان دارد. در Pacific Drive تنها دارایی‌های شما یک خودروی و حس جهت‌یابی‌تان است و اگر هر کدام از این دو را از دست بدهید، کارتان تمام است.

بازی شما را در برابر نیروهای فراطبیعی قرار می‌دهد که می‌خواهند از پیشروی شما و کشف رازهای منطقه جلوگیری کنند. شما می‌توانید با استفاده از یک گاراژ به‌عنوان پایگاه، خودروی خود را ارتقا دهید. روش‌های زیادی برای تقویت خودرو در بازی وجود دارد. بی‌شک عاشق این بازی مرموزانه خواهید شد.

۱۴. State of Decay 2

  • سازنده: Undead Labs
  • تاریخ انتشار: ۱۸ مه ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - State of Decay 2بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - State of Decay 2

فرنچایز State of Decay یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در سبک مبارزه برای بقا به شمار می‌رود و شامل دو عنوان منتشر شده و یک عنوان در حال ساخت است. در حالی که بازی State of Decay این فرنچایز را پایه‌گذاری کرد، در نسخه State of Decay 2 است که همه چیز به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار می‌گیرد. این بازی نسبت به نسخه اول پیشرفت چشمگیری داشته و از مکانیک‌های بهتر بقا، هوش مصنوعی قوی‌تر و دنیایی بسیار گسترده‌تر برای کاوش برخوردار است.

گیم‌پلی بازی شباهت زیادی به دیگر عناوین بقا دارد و شما را مجبور می‌کند تا به‌دنبال منابعی باشید که برای ساخت آیتم‌های مورد نیاز برای زنده ماندن از آن‌ها استفاده کنید. با این حال وجه تمایز State of Decay 2 با سایر بازی‌ها، بخش جامعه آن است. در این بخش، شما می‌توانید به‌طور کامل از امکانات چندنفره استفاده کنید و جامعه‌ای را برای بقا در دنیای پسا آخرالزمانی مدیریت کنید.

۱۵. Palworld

  • سازنده: Pocket Pair
  • تاریخ انتشار: ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴
  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Palworldبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Palworld

اگرچه Palworld در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شد و ممکن است برخی المان‌ها را از فرنچایز دیگری به عاریه گرفته باشد، اما همچنان یکی از بهترین بازی های سبک بقا است که در حافظه‌ها باقی خواهد ماند. المان‌های بقا در این بازی به زیبایی با سیستم پَل‌گیری ترکیب شده‌اند. شما می‌توانید از پل‌هایی که شکار می‌کنید برای تولید منابع، ساخت آیتم و سرپا نگه‌داشتن پایگاه‌تان استفاده کنید. همچنین، امکان مبارزه با برخی از پل‌ها، چه رئیس دسته‌های برج‌های Pal و چه پل‌های وحشی که قصد شکارشان را دارید، وجود دارد.

Palworld داستانی روایت نمی‌کند، اما المان‌های بقا برای هر دوی شخصیت شما و تمامی پل‌هایتان به وفور یافت می‌شود و همین عامل، این بازی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه در حال حاضر تبدیل کرده است. هم اکنون این بازی برای کامپیوترهای شخصی منتشر شده و می‌توانید با اکانت Game Pass، به‌صورت رایگان آن را تجربه کنید.

۱۶. This War of Mine

  • سازنده: 11 Bit Studios
  • تاریخ انتشار: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۴
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، اندروید، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - This War of Mineبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - This War of Mine

This War of Mine، ساخته استودیوی بازی‌سازی که عنوان محبوب Frostpunk را به ما هدیه داد، یک شبیه‌ساز بقا با محوریت نظامی است. تمرکز اصلی این بازی روی تاثیرات مخرب جنگ بر زندگی غیرنظامیان است. داستان بازی عمدتا در یک ساختمان محصور شده روایت می‌شود، جایی که تک‌تیراندازها و نیروهای دشمن در کمین هر کسی هستند که به بیرون پا می‌گذارد.

در داخل ساختمان، وظیفه شما حفظ سلامتی و روحیه ساکنان است. برای این کار باید غذا تهیه کنید و امید آن‌ها را در بالاترین حد ممکن نگه دارید. در طول شب می‌توانید برای یافتن منابعی مانند دارو، غذا و مواد لازم برای ساخت وسایل مورد نیاز به بیرون از ساختمان سرک بکشید. در این کاوش‌های شبانه، با دیگر بازمانده‌های جنگ روبرو خواهید شد که آن‌ها هم برای زنده ماندن دست و پنجه نرم می‌کنند.

This War of Mine با اعلام آتش‌بس به اتمام می‌رسد، اما زمان وقوع آن کاملا تصادفی است و شما هیچ پیش‌بینی از پایان بازی ندارید. در این دنیای بی‌رحم، تنها باید برای بقا تلاش کنید.

۱۷. Frostpunk

  • سازنده: 11 Bit Studios
  • تاریخ انتشار: ۲۴ آوریل ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ۵، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Frostpunkبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Frostpunk

بازی‌های سبک بقا (Survival) لزوماً حول محور مبارزه نمی‌چرخند و Frostpunk یکی از بهترین نمونه‌های این موضوع است. Frostpunk یک بازی شهرسازی بقا است که به‌عنوان نسخه جایگزینی از قرن نوزدهم رخ نشان می‌دهد. شما در نقش رهبر یک شهر جدید قرار می‌گیرید که باید برای حفظ شهر و شهروندانش بر موانع مختلفی غلبه کند. باید تصمیمات بسیار سختی در مورد آینده شهر بگیرید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که به ویرانه تبدیل نشود. Frostpunk یک تجربه منحصر به فرد در سبک بازی‌های بقا است که ساعت‌ها گیم‌پلی به یاد ماندنی و استرس‌زا را ارائه می‌دهد.

۱۸. Stranded Deep

  • سازنده: Beam Team Games
  • تاریخ انتشار: ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Stranded Deepبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Stranded Deep

Stranded Deep با الهام از عناوین سبک بقا، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب را ارائه می‌دهد. بازی با سقوط هواپیمایتان روی یک جزیره ناشناخته آغاز می‌شود و با امید به نجات، باید روزهای ابتدایی را به هر شکل ممکن پشت سر بگذارید. تهیه غذا، آب و پناه گرفتن در برابر آفتاب سوزان، مهم‌ترین دغدغه‌های شما خواهند بود. اما این تمام ماجرا نیست، در این جزیره با خطرات دیگری همچون موجودات درنده نیز روبرو خواهید شد.

دنیای بازی Stranded Deep، چه در خشکی و چه در اعماق آب‌های اطراف جزیره، سرشار از مخاطره است. با این حال خوشبختانه امکان ساخت ابزار و وسایل مختلفی برای بقا وجود دارد. از پایگاه و وسیله نقلیه گرفته تا سلاح و تجهیزات مورد نیاز، همگی قابل ساخت هستند تا شانس خود را برای زنده ماندن افزایش دهید.

۱۹. Grounded

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • تاریخ انتشار: ۲۸ جولای ۲۰۲۰
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ۵، ایکس‌باکس وان، سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Groundedبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Grounded

گراندد (Groundded) یکی از بهترین بازی های سبک بقا است که در‌ آن می‌توانید داستان فیلم Honey I Shrunk the Kids محصول سال ۱۹۸۹ را تجربه کنید. شما در یک دنیای وسیع به شکل حیاط خانه بازی می‌کنید، اما اندازه‌تان به اندازه یک دانه شن کوچک شده است. در نتیجه هر چیزی دور و بر شما ۱۰ برابر بزرگ‌تر از حد معمول به‌نظر می‌رسد.

حالا حشرات به دشمنانی غول‌آسا تبدیل شده‌اند و ساقه‌های علف تا ارتفاع زیادی کشیده شده‌اند. برای زنده ماندن، باید ابزارهای منحصربه‌فردی را که در نقشه پراکنده شده‌اند پیدا کنید و پایگاهی بسازید تا از خطرات داخل حیاط در امان باشید. این بازی که توسط ایکس باکس منتشر شده، روی سرویس گیم پس نیز برای کنسول و کامپیوتر در دسترس است.

۲۰. Astroneer

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • تاریخ انتشار: ۲۳ مه ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Astroneerبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Astroneer

در اکثر بازی‌های مبارزه برای بقا، هدف این است که با هر سختی شده خودتان را به نقطه‌ای برسانید که بتوانید نیازهای اولیه زنده ماندن را تامین کنید؛ اما در Astroneer، تقریبا همه این نیازها از همان ابتدای بازی در اختیارتان قرار می‌گیرند و تنها چیزی که باید حواستان به آن باشد، اکسیژن است. تا زمانی که اکسیژن کافی داشته باشید، لازم نیست نگران چیز دیگری باشید.

در عوض، می‌توانید روی کاوش فوق‌العاده و سیستم ساخت‌وساز قدرتمند بازی تمرکز کنید که ساعت‌ها سرگرم‌تان خواهد کرد. در این بازی می‌توانید پایگاه‌های عظیمی بسازید، وسایل نقلیه طراحی کنید و ایستگاه‌های مخصوص ساخت اشیاء را راه‌اندازی کنید تا هر چیزی که می‌سازید را سرپا نگه دارید. Astroneer یک دنیای وسیع و باز است که می‌توانید ظرف چند دقیقه در آن غرق شوید.

۲۱. Raft

  • سازنده: Redbeet Interactive
  • تاریخ انتشار: ۲۳ مه ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: اندروید، کامپیوتر

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Raftبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Raft

بازی Raft شما (و احتمالا چند دوست‌تان) را روی یک تکه کوچک چوب وسط اقیانوس رها می‌کند. هدف شما این است که روی این آب‌های پهناور گشت‌وگذار کنید و با جمع‌آوری بقایا، کلک خود را گسترش دهید و در برابر تمام خطرات اطراف زنده بمانید. کوسه‌های گرسنه در کمین نشسته‌اند تا سوار کلک شما شوند و هر چیزی را که گیرشان بیاید گاز بگیرند. علاوه بر کوسه، موجودات روی خشکی مثل خرس‌های قطبی و کفتارها هم خطراتی بالقوه‌ای هستند.

اما با ساخت‌وساز کافی، در نهایت می‌توانید پایگاه فوق‌العاده‌ای بسازید که قادر به تأمین نیازهای شما و دفع دشمنان باشد. Raft همچنین داستانی در دل خود دارد که به شما امکان می‌دهد به مرحله نهایی بازی برسید و از محتوای بیشتری بهره‌مند شوید.

۲۲. Don’t Starve

  • سازنده: Klei Entertainment
  • تاریخ انتشار: ۲۳ آوریل ۲۰۱۳
  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳، ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر، اندروید، آی او اس

بهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Don't Starve gameبهترین بازی های سبک بقا که در سال ۲۰۲۴ - Don't Starve game

Don’t Starve با داشتن برخی از خیره‌کننده‌ترین گرافیک‌ها در میان بازی‌ها، یک عنوان بقای وحشیانه و فوق‌العاده چالش‌برانگیز است. دنیایی که در آن گرفتار می‌شوید سرشار از جادو، علم و سایر عناصر عجیب و غریبی است که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. موجودات مرموزی در انتظار رویارویی با شما هستند و انبوهی از منابع و آیتم‌ها برای جمع‌آوری وجود دارد. می‌توانید برای در امان ماندن از شرایط محیط، پایگاهی بسازید، اما دنیای Don’t Starve آنقدر جذاب است که دوست دارید تک تک نقاط آن را کاوش کنید.

در بخوانید: ۵ تا از بهترین بازی های جهان باز که تا انتشار GTA 6 شما را سرگرم می‌کنند بازی Squad Busters،‌ ساخته جدید سازندگان کلش آف کلنز در راه است ۹ بازی کلاسیک محبوبی که دوست داریم بازسازی شوند ۱۰ بازی کامپیوتری ترسناک که براساس داستان واقعی ساخته‌ شده‌اند



منبع