بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ؛ از موتورولا دروید ایکس تا وان پلاس اوپن


10 فروردین 1403 ساعت 22:17

انتخاب لیستی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ کار ساده‌ای نیست. با این وجود گوشی‌های لیست امروز هریک به محصولی به‌یادماندنی تبدیل شده و خاطراتی شیرین را در ذهن بسیاری افراد زنده می‌کنند.

گوشی‌های موبایل دائما به بازار عرضه شده و یکی پس از دیگری هم از رده خارج می‌شوند. با این حال آن‌چه می‌ماند همان گوشی‌ست که دوستش داشته و برای مدتی طولانی‌تر از معمول از آن استفاده کرده‌ایم! منظور ما همان گوشی‌ست که با یک ویژگی نرم افزاری یا سخت افزاری خاص توانسته شما را مدتی طولانی با خود همراه کند و باعث شود حتی پس از این که آن را با محصولی جدیدتری جایگزین کردید هم در جایی امن نگهش دارید و برای همیشه در خاطراتتان ثبت کنید!

دنیای گوشی‌های اندرویدی پر از چنین محصولاتی است؛ محصولاتی انقلابی که یا قابلیت و ویژگی خاصی را برای نخستین بار ارائه کردند و یا با کیفیت باورنکردنی خود توانستند ضمن به تحسین واداشتن مخاطبین و منتقدین، برای مدتی طولانی با آن‌ها همراه باشند. در ادامه این متن سعی داریم در به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ بپردازیم که چنین ویژگی‌هایی داشته و در خاطره بسیاری از ما ماندگار شده‌اند.

10 مورد از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ

لیست امروز بر اساس زمان عرضه هریک از محصولات معرفی شده به بازار تدوین شده است. هریک از محصولات حاضر در این لیست قابلیت فنی منحصربفرد یا ویژگی خاصی را برای نخستین بار به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه داده و به همین دلیل در آلبوم خاطرات سیستم عامل اندروید و دنیای گسترده آن ثبت خواهد شد.

موتورولا دروید ایکس

گوشی Motorola Droid X در سال 2010، یعنی نخستین روزهای حیات سیستم عامل اندروید روانه بازار شد و نسل دوم پرچمداران اندرویدی موتورولا به شمار می‌رفت.

نسل اول این گوشی، نخستین گوشی پرچمدار واقعی اندرویدی به شمار می‌رفت که برای رقابت با آیفون اپل که آن روزها نیز مثل الان بازار را در قبضه خود گرفته بود روانه بازار شد. دروید ایکس اما با حفظ تمام نکات مثبت نسل پیش از خود و افزودن قابلیت‌های منحصربفرد و جذاب رقابتی جدی‌تر را با اپل و آیفون‌های انقلابی‌اش شکل داد.

موتورولا دروید ایکس موتورولا دروید ایکس

همان‌طور که اشاره شد، در آن زمان اندروید هنوز در نسخه‌های اولیه به سر برده و به پختگی نرسیده بود. Droid X از سیستم عامل اندروید 2.1 استفاده می‌کرد و سعی داشت با ارائه قابلیت‌هایی مثل ادغام با شبکه‌های اجتماعی یا ارائه کیبوردهای سفارشی مثل Swype خود را از دیگر محصولات مجهز به این سیستم عامل جدا کند. از طرف دیگر دوربین هشت مگاپیکسلی این گوشی که از فوکوس خودکار بهره می‌برد نیز در آن زمان انقلابی به شمار می‌رفت و تجهیز به حسگرهای مجاورت، شتاب‌سنج و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی باعث شده بود این گوشی از لحاظ قابلیت‌های اضافی پکیجی کامل باشد.

موتورولا دروید ایکس همچنین 8 گیگ حافظه داخلی داشته و یک کارت حافظه 16 گیگابایتی را هم درون جعبه به خریداران ارائه می‌نمود تا امکان ارتقای حافظه آن بدون هیچ هزینه‌ای فراهم شده و پرچمدار آن زمان اپل، آیفون 4 و حافظه ناچیزش در آن زمان بیش از پیش مورد شماطت قرار گیرند! این پرچمدار موتورولا همچنین از سه میکروفون بهره می‌برد که هم در حذف نویز کاربردهای فراوانی داشتند و هم ضبط ویدیو را تسهیل می‌نمودند.

اچ تی سی هیرو (نسخه آمریکایی)

با وجود این که HTC Hero به‌طور کلی محصولی خاطره‌انگیز در تاریخ گوشی‌های کمپانی اچ تی سی به شمار می‌رود، اما نسخه آمریکایی آن است که به یکی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ تبدیل شده.‌ اچ تی سی هیرو به عنوان سومین گوشی اندرویدی کمپانی HTC در سال 2009 ابتدا روانه بازار اروپا شد. اندکی پس از آن آمریکایی‌ها نیز به صف هواداران این گوشی پیوستند و در نتیجه نسخه ویژه‌ای از این گوشی با برخی تغییرات ظاهری و فنی روانه این کشور شده و ابتدا به طور اختصاصی در اختیار مشتریان اپراتور Sprint قرار گرفت.

اچ تی سی هیرواچ تی سی هیرو

نسخه آمریکایی HTC Hero کلیدهای فیزیکی تخت‌تری داشت و فاقد طراحی زاویه‌دار منحصربفرد این گوشی در سایر نقاط دنیا بود. اچ تی سی هیرو همچنین نخستین گوشی کمپانی تایوانی بود که به جک 3.5 میلیمتری هدفون مجهز می‌شد. در آن زمان آیپاد به شهرت فوق‌العاده‌ای در سرتاسر دنیا رسیده بود و فروشی شگفت‌انگیز را تجربه می‌کرد. در نتیجه این اتفاق گوشی‌های اندرویدی هم تصمیم گرفتند با پشتیبانی از جک هدفون و ارائه اپلیکیشن کامل موزیک پلیر به رقابت با اپل بپردازند. اچ تی سی هیرو همچنین نخستین گوشی HTC بود که از صفحه نمایش مالتی تاچ بهره می‌برد و ژست‌هایی مثل بزرگنمایی از طریق باز و بسته کردن دو انگشت را همانند آیفون ارائه می‌نمود. علاوه بر این در HTC Hero برای نخستین بار شاهد ادغام یک مرورگر موبایل با نسخه‌ای سبک‌تر از ادوبی فلش بودیم که آن را به یک محصول پیشرفته از نظر نرم افزاری تبدیل می‌کرد. در آن زمان Adobe Flash محبوب‌ترین فناوری دنیا برای طراحی وب و استریم محتوای ویدیویی به شمار می‌رفت.

در بخوانید: ۱۰ مورد از بدترین گوشی های هوشمند تاریخ ۱۰ مدل از بهترین و بدترین گوشی های ال جی در تمام دوران تاریخچه کمپانی وان پلاس و بررسی سیر تکامل گوشی های این کمپانی

Hero گوشی فوق‌العاده خوش‌دستی بود و با ضخامت 14.35 میلیمتری خود در آن زمان محصولی باریک به شمار رفته و ارگونومی فوق‌العاده‌ای داشت. علاوه بر این حضور یک ترک‌بال در این گوشی برای جابجا شدن در منوها و رابط کاربری از دیگر قابلیت‌های منحصربفرد آن به شمار می‌رفت. بعلاوه، در قسمت پشت این گوشی شاهد تعبیه یک دوربین 5 مگاپیکسلی فاقد فلش بودیم. اچ تی سی هیرو در ابتدا به اندروید 1.5 مجهز بود. با این وجود در ادامه اندروید 2.1 نیز برای آن عرضه شد. به لطف تجهیز به رابط کاربری HTC Sense این گوشی در مقایسه با اندروید خالص و پوسته کاربری سایر رقبا ظاهر جذاب‌تری داشت و قابلیت شخصی‌سازی بیشتری را ارائه می‌نمود.

گوگل نکسوس 4

2012 سالی بود که چهارمین گوشی اختصاصی گوگل، نکسوس 4، به‌طور رسمی رونمایی و معرفی شد. نسخه‌های پیشن سری گوشی‌های Nexus توانسته بودند جای خود را به‌عنوان گوشی‌هایی با ارائه اندروید خالص و بهترین مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن زمان در میان محصولات بازار محکم کنند. بنابراین نکسوس 4 دنباله‌رو مسیر نسل‌های قبلی خود شد. گوشی‌های نکسوس اساسا توسط کمپانی‌های مطرح گوشی‌ساز برای گوگل ساخته می‌شدند. با این وجود برچسب Nexus روی آن‌ها نشان‌دهنده پشتیبانی نرم افزاری خود گوگل از این محصولات بود؛ به‌طوری که بروزرسانی‌های اندروید در وهله اول برای این گوشی‌ها عرضه می‌شدند.

گوگل نکسوس 4گوگل نکسوس 4

با این وجود گوگل نکسوس 4 تنها گوشی پرچمدار اندرویدی در آن زمان نبود و علاوه بر آیفون اپل، رقبای زیادی را نیز در بازار خود اندرویدی‌ها روبروی خود می‌دید! در حقیقت این گوشی در میانه یک جنگ تمام عیار میان کمپانی‌های گوشی‌ساز روانه بازار شد و البته به‌خوبی توانست اثر خود را در تاریخ گوشی‌های اندرویدی ثبت کند.

طراحی گوشی نکسوس 4 توسط ال جی انجام شده بود و مشخصات ظاهری آن به LG Optimus G شباهت فراوانی داشت. بارزترین مشخصات فنی نکسوس 4 استفاده از صفحه نمایش IPS LCD لمسی بسیار باکیفیت با لایه محافظ گوریلا گلس 2 کورنینگ بود که در کمتر محصولی در آن زمان ارائه می‌شد. این گوشی همچنین به شارژ بیسیم Qi هم مجهز بود که حتی همین الان هم برخی از محصولات شناخته شده بازار فاقد آن هستند! البته در کنار قابلیت‌های جدید و جذاب آن، ویژگی‌های حذف شده در این گوشی هم در سال 2012 سر و صدای زیادی به پا کردند. گوگل نکسوس 4 فاقد درگاه کارت حافظه بوده و از 4G LTE پشتیبانی نمی‌کرد! به این ترتیب کاربران این گوشی به تنها 16 گیگ حافظه داخلی دسترسی داشتند و می‌بایست از گوگل درایو برای ذخیره اطلاعات اضافی خود بهره می‌بردند.

گوگل نکسوس 4 به خاطر توازن منطقی که میان مشخصات، عملکرد و قیمت ایجاد می‌کرد به یکی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ تبدیل شد و نام خود را در آلبوم خاطرات این سیستم عامل ماندگار ساخت.

اچ تی سی وان (M7)

نوبتی هم که باشد نوبت به HTC One M7 می‌رسد که محصولی خاطره‌انگیز برای بسیاری از ماست و شاید هنوز هم توسط برخی کاربران مورد استفاده قرار داشته باشد. در سال 2013 سامسونگ گلکسی اس 2 را روانه بازار کرده و در حال تصاحب سهم بازار گوشی‌های اندرویدی بود و از طرفی نیز آیفون 5 اپل همچنان مشغول درخشش بوده و فروشی استثنایی داشت. در این شرایط HTC برای بقا به بازار نیازمند محصولی بود که بتواند حرف تاره‌ای برای گفتن داشته باشد و با پرچمداران سرشناس آن زمان رقابت نماید. اچ تی سی وان ام 7 همان پاسخی بود که تایوانی ها به Galaxy S2 و iPhone 5 داشتند!

اچ تی سی وان ام 7اچ تی سی وان ام 7

اچ تی سی وان خیلی زودتر از انتظار توانست به گزینه محبوب بسیاری کاربران اندرویدی تبدیل شده و نزد منتقدینی که از تکراری شدن گوشی‌های موبایل و نبود خلاقیت در آن‌ها گله داشتند به محبوبیتی باورنکردنی برسد. بسیاری منتقدین حتی الان هم HTC One M7 را بهترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی اندرویدی ساخته شده در تاریخ می‌دانند که طراحی آن هم ظاهر بسیار پریمیومی داشته و هم حس و حال منحصربفردی به کاربران القا می‌کند. قاب پشتی این گوشی اندکی خمیده طراحی شده تا در دست گرفتن آن آسان‌تر باشد. از سوی دیگر، دوربین‌های پشت آن به‌خوبی در قاب جای گرفته بودند تا عکسبرداری با آن بسیار ساده‌تر باشد. از طرف دیگر اسپیکرهای Beats قرار گرفته در بالا و پایین نمایشگر نیز در آن زمان دستاوردهایی شگفت‌انگیز به شمار رفته و دو کلید لمسی نیز زیر صفحه نمایش واقع شده بودند تا امکان گشت و گذار در رابط کاربری بدون فدا کردن فضای کار فراهم شود.

صفحه نمایش HTC One M7 اندازه‌ای 4.7 اینچی و رزولوشن تمام اچ دی داشت. استاندارد طراحی گوشی‌های موبایل در آن زمان، صفحه نمایش 5 اینچی بود. با این وجود اچ تی سی در تصمیمی هوشمندانه از نمایشگری اندکی کوچکتر در پرچمدارش بهره برد تا هم در دست گرفتن دستگاه را ساده‌تر کند و هم چگالی پیکسل بالاتری را ارائه دهد. از سوی دیگر باتری گوشی پرچمدار اچ تی سی نیز غیرقابل تعویض بود و کارت حافظه میکرو اس دی نیز توسط آن پشتیبانی نمی‌شد. از طرف دیگر، رابط کاربری HTC Sense 5.0 نصب شده روی این گوشی با حذف برخی المان‌های گرافیکی اغراق شده و بیش از حد پر زرق و برق تجربه‌ای سرراست و ساده از گشت و گذار در اندروید را ارائه می‌کرد. همچنین HTC BlinkFeed که اطلاعات مربوط به چندین شبکه اجتماعی مختلف را به‌صورت یکجا در اختیار کاربران قرار می‌داد نیز دیگر ویژگی منحصربفرد نرم افزاری اچ تی سی وان M7 به شمار می‌رفت.

محبوبیت فراوان این گوشی باعث شد که اچ تی سی در ادامه نسخه مخصوص گوگل این گوشی تحت نام HTC Google Play Edition M7 را نیز منتشر کند. این نسخه آپدیت اندروید 5.1 را نیز دریافت کرد.

ال جی وی 20

LG V20 یکی از آخرین گوشی‌های هوشمند جذابی است که کمپانی ال جی روانه بازار کرده. این پرچمدار جذاب در سال 2016 روانه بازار شد و پیش از آن که تولید محتوا به یک پدیده جهانی تبدیل شود قدم در این مسیر گذاشت. هنگام رونمایی این گوشی شانس هم با ال جی یار بود؛ چراکه گلکسی نوت 7 و مشکل بزرگ باتری این گوشی در آن زمان لطمه بزرگی به اعتبار سامسونگ زده بود و این کمپانی کره‌ای در حال جمع کردن این گوشی از بازار بود. جمع‌آوری این گوشی از بازار خلاء بزرگی را در بازار پرچمداران مهم بازار ایجاد کرد؛ چیزی که LG V20 به‌خوبی از آن استفاده کرد.

بهترین گوشی های اندرویدی تاریخبهترین گوشی های اندرویدی تاریخ

توانمندی‌های صوتی و تصویربرداری ال جی وی 20 در میان تمامی پرچمداران اندرویدی سرآمد بود؛ به‌طوری که بسیاری منقدین آن را مناسب‌ترین گزینه برای افرادی توصیف کرده بودند که به پریمیوم‌ترین و خاص‌ترین گوشی‌های موبایل در دنیا علاقمند بودند!

پرچمدار ال جی دو صفحه نمایش مجزا داشت که هریک به‌صورت مستقل از دیگری عمل می‌کرد. صفحه نمایش ثانویه این گوشی که به‌صورت یک نوار بالای صفحه نمایش اصلی دستگاه قرار گرفته بود، مجموعه‌ای از میانبرهای کاربردی اپلیکیشن‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌کرد و نقش یک مکمل برای اپلیکیشن‌های مختلف را ایفا می‌نمود. علاوه بر این، صفحه نمایش اصلی این گوشی هم 5.7 اینچی بود و از پانل‌های IPS LCD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد. این نسبت‌ها باعث شده بود که چگالی صفحه نمایش این گوشی به 513 پیکسل برسد؛ ضمن این که لایه محافظ گوریلا گلس 4 هم مسئولیت حفاظت از صفحه نمایش را بر عهده داشت.

گوشی ال جی وی 20 همچنین از یک مبدل فوق‌العاده دیجیتال به Audio هم بهره‌مند بود که امکان اجرای فایل‌های صوتی 24 بیتی بدون افت از منابعی مثل Tidal را برای این گوشی فراهم کرده بود. همین قابلیت باعث شده بود که گوشی جدید LG قادر باشد به‌عنوان یک موزیک پلیر هم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

از طرفی دوربین پشت این گوشی هم یکی از بهترین نمونه‌های موجود در صنعت گوشی‌سازی در آن زمان به شمار می‌رفت. ال جی V20 همانند نسل قبلی خود، V10 از دو دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی بود که از نمونه 12 مگاپیکسلی حاضر در آیفون 7 پلاس عملکرد بسیار بهتری داشت.

سامسونگ گلکسی نوت 9

پس از افتضاح رخ داده در باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ که منجر به جمع‌آوری کامل این گوشی از بازار شد، سامسونگ با Galaxy Note 9 بازگشتی شکوهمندانه به عرصه گوشی‌های هوشمند پرچمدار داشت و یکی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ را روانه بازار کرد. این گوشی همچنین قلم استایلوس را نیز بار دیگر سرس زبان‌ها انداخت و سری گلکسی نوت را بار دیگر به ریشه خود بازگرداند.

تنها ویژگی یکسان گلکسی نوت 9 با پرچمداران نسل قبل خود طراحی ظاهری بود؛ چراکه در زیر قاب این گوشی شاهد استفاده از سخت افزاری کاملا جدید و حرفه‌ای بودیم. نوت 9 به تراشه سریع‌تر و بروزتر اسنپدراگون 845 مجهز بود و به از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. علاوه بر این، افزوده شدن پشتیبانی از بلوتوث به قلم اس پن نیز دیگر قابلیت جذاب و خیره‌کننده این دستگاه بود که به S Pen اجازه می‌داد نقش ریموت کنترل برای عکس گرفتن، پخش موزیک و برخی کاربری‌های دیگر را ایفا کند.

بهترین گوشی های اندرویدی تاریخبهترین گوشی های اندرویدی تاریخ

Galaxy Note 9 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی با پانل‌های سوپر امولد بهره می‌برد و به درگاه کارت حافظه و حداکثر 512 گیگ حافظه داخلی مجهز بود. علاوه بر این، دوربین پرچمدار سامسونگ هم عملکرد شگفت‌انگیزی داشت و از دو دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین با بزرگنمایی دو برابری تشکیل شده بود. علاوه بر این، اپلیکیشن دوربین گوشی پرچمدار سامسونگ نیز از قابلیت تنظیم‌کننده منظره (Scene Optimizer) بهره می‌برد و از جمله نخستین تلاش‌های سامسونگ در زمینه عکس‌برداری به کمک هوش مصنوعی به شمار می‌رفت.

در کنار تمامی این مزایای فوق‌العاده نبود پشتیبانی از شبکه‌های 5G باعث شده بود که کاربران این پرچمدار فوق‌العاده سامسونگ قادر به دستیابی به بالاترین سرعت اینترنت بیسیم در آن زمان نباشند و نتوانند از پتانسیل‌های گوشی خود به‌طور کامل بهره ببرند. این گوشی همچنین از سوی دیگر به جک 3.5 میلیمتری هدفون هم مجهز بود و یکی از آخرین پرچمداران سامسونگ به شمار می‌رفت که این درگاه را به کاربران ارائه می‌کرد.

وان پلاس 7 پرو

وان پلاس 7 پرو نیمه سال 2019 و در بازه زمانی مابین رونمایی گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت روانه بازار شد. کمپانی OnePlus اساسا به خاطر معرفی عبارت «قاتل پرچمدار» به شهرت جهانی رسید. منظور از این عبارت، گوشی‌هایی با قابلیت‌های فنی هم‌تراز پرچمداران اما قیمتی بسیار پایین‌تر از آن‌هاست که وان پلاس در ساخت و عرضه آن‌ها به بازار استاد به شمار می‌رود.

در عین حال این کمپانی با OnePlus 7 Pro تغییر بزرگی در استراتژی تجاری خود ایجاد کرد و این گوشی را در قامت یک پرچمدار درست و حسابی روانه بازار نمود. این گوشی در حقیقت دروازه‌ای به آینده کمپانی وان پلاس به شمار می‌رفت؛ آینده‌ای که در آن وان پلاس به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت، اما پریمیوم تبدیل خواهد شد!

وان پلاس 7 پرووان پلاس 7 پرو

OnePlus 7 Pro در دو رنگ روانه بازار شده و دو ظرفیت مختلف رم و حافظه داخلی را نیز پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی بوده و در آن از پانل‌های امولد با رزولوشن +QHD استفاده شده بود. این پانل‌ها قادر به ارائه نرخ نوسازی 90 هرتزی بودند که در مقایسه با اکثر پرچمداران آن زمان بالاتر به شمار می‌رفت. از سوی دیگر یکی از دوربین‌های به کار رفته در این گوشی هم رزولوشن فوق‌العاده 48 مگاپیکسلی را ارائه می‌نمود و دوربین سلفی نیز از طراحی منحصربفرد پاپ‌آپی بهره می‌برد که در آن زمان مورد استفاده برخی گوشی‌سازان چینی قرار داشت.

رابط کاربری OxygenOS وان پلاس نیز یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده وان پلاس 7 پرو به شمار می‌رفت که ضمن ارائه تجربه کاربری فوق‌العاده سرراست و روان، قابلیت‌های جدیدی را به اندروید استوک افزوده و عملکردی عالی داشت. به‌عنوان مثال تنظیمات دسترسی سریع، مد Zen، قابلیت ضبط محتویات صفحه نمایش به همراه وی پی ان داخلی از جمله قابلیت‌های منحصربفرد رابط کاربری این گوشی به شمار می‌رفتند.

در کنار همه این موارد سیستم شارژ واقعا سریع Dash Charge هم مثل تمامی گوشی‌های وان پلاس در این گوشی حضور داشت و سرعت شارژی باورنکردنی را برای آن به ارمغان می‌آورد. البته طبیعتا برخورداری از این سرعت بسیار بالا نیازمند استفاده از آداپتور اصلی خود گوشی بود که بر خلاف بسیاری پرچمداران امروزی درون جعبه محصول قرار گرفته بود. تمامی آن‌چه گفته شد، وان پلاس 7 پرو را به یکی از بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ تبدیل می‌کرد که البته به خاطر عرضه نه چندان گسترده‌ای که داشت، آن‌طور که باید و شاید دیده نشد!

گوگل پیکسل 7 پرو

تا پیش از سال 2022 و عرضه پیکسل 7 پرو گوگل به‌شدت به یک پرچمدار پریمیوم و قدرتمند که قادر به رقابت با هیولاهای معرفی شده توسط اپل و سامسونگ باشد نیاز داشت! از سوی دیگر این کمپانی همچنین در صدد آن بود که پرچمدارش را با قیمتی رقابتی روانه بازار کند تا در بخش قیمت هم دست بالاتر را نسبت به رقبا در اختیار داشته باشد. در نتیجه این موارد، Pixel 7 Pro متولد شد؛ دستگاهی که بیش از هر پیکسل دیگری به گوشی‌های پریمیوم نزدیک بود و قیمتی فوق العاده مناسب داشت.

بهترین گوشی های اندرویدی تاریخبهترین گوشی های اندرویدی تاریخ

ارائه عملکردی هم‌تراز با بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار با قیمت 900 دلاری باعث شد منتقدین کاربران لب به تحسین و تمجید از این گوشی باز کنند و آن را مناسب‌ترین جایگزین برای پرچمداران پرادعای اپل و سامسونگ عنوان کنند. طراحی ظاهری پیکسل 7 پرو البته بسیار شبیه به نسل‌های قبل خود بود و در آن از ترکیبی از فلز و شیشه استفاده شده بود. علاوه بر این، دوربین‌های بیرون‌زده و قرار گرفتن روی نوار فلزی افقی نیز مثل همیشه ظاهری فاخر به این گوشی بخشیده و آن را به پرچمداری زیبا و خوش‌ساخت تبدیل کرده بودند.

اندازه صفحه نمایش پیکسل 7 پرو 6.7 اینچ بوده و در آن از پانل‌های اولد با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شده بود که باعث می‌شد این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های سال برای اجرای بازی های موبایل باشد. همچنین تراشه تنسور G2 به کار رفته در این گوشی نیز مهم‌ترین نقطه قوت آن به شمار می‌رفت. در طراحی این تراشه بیش از هر چیز روی هوش مصنوعی و پردازش تصاویر محاسباتی تاکید شده بود و عملکرد آن نسبت به قبل ارتقای چشمگیری داشت.

قابلیت‌های این گوشی ویرایش و ثبت تصاویر را به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر کرده و سطح جدیدی از استفاده از AI برای کاربری‌های عملی را پیش پای کاربران می‌گذاشتند. به‌عنوان مثال، قابلیت Magic Eraser که پس‌زمینه تصاویر را به‌صورت هوشمند حذف می‌کرد به محبوبیت فراوانی رسیده و این روند را همچنان حفظ کرده است. از طرف دیگر دوربین‌های این گوشی نیز با بهبودهایی قابل توجه روبرو شدند؛ ضمن این که پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی از این گوشی به ترتیب تا سال‌های 2025 و 2027 ادامه خواهد داشت.

گلکسی اس 23 اولترا

علیرغم این که با بررسی سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ می‌توان چندین محصول مختلف پیدا کرد که لیاقت قرار گرفتن در لیست بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ را دارند، اما انتخاب ما گلکسی S23 اولترا خواهد بود که به عقیده بسیاری افراد کامل‌ترین دستگاه اندرویدی است که تا کنون تولید شده است.

طراحی این گوشی شباهت بسیاری به نسل‌های قبلی دارد. با این وجود گوشه‌های اندکی تیزتر باعث تفاوت آن با نسل‌های قبلی شده و لایه شیشه‌ای گوریلا گلس ویکتوس 2 هم برای محافظت از صفحه نمایش آن به کار رفته است. سامسونگ همچنین در این گوشی از یکی از بهترین پانل‌های صفحه نمایش در تاریخ صنعت گوشی‌سازی استفاده کرده و پرچمدارش را به یک نمایشگر 6.8 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز ساخته است. بعلاوه، قلم استایلوس اس پن نیز با قابلیت‌های جدید خود، در اس 23 اولترا به تکامل رسیده و عملکردی بی‌نقص دارد.

گلکسی اس 23 اولتراگلکسی اس 23 اولترا

دوربین 200 مگاپیکسلی S23 Ultra مهم‌ترین نکته فنی این گوشی به شمار می‌رود و علیرغم این که در نگاه اول شبیه به یک حربه تبلیغاتی است؛ اما در عمل قادر به ثبت تصاویری فوق‌العاده باکیفیت با رنگ‌هایی غنی است. البته علاوه بر حسگر اصلی، سایر حسگرهای به کار رفته در دوربین اس 23 اولترا هم عملکرد بسیار خوبی دارند. به‌طور خاص، دوربین‌های تله فوتو 10 مگاپیکسلی این گوشی که سطح بزرگنمایی نوری سه و ده برابری را ارائه می‌کنند به‌عنوان دستاوردهایی در بالاترین سطح تکنولوژی شناخته می‌شوند که نمونه آن‌ها تا کنون در صنعت مشاهده نشده است. از طرف دیگر قابلیت ضبط تصاویر با فرمت RAW در کنار بهبود خیره‌کننده کیفیت تصویربرداری در شب از دیگر قابلیت‌های S23 Ultra به شمار می‌روند که آن را به دستگاه بسیار ارزشمندتر از قبل تبدیل کرده‌اند.

پرچمدار سال 2023 سامسونگ همچنین از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند که در کنار 12 گیگ رم تعبیه شده در آن قادر به ارائه عملکردی سریع است که هرگز ناامیدتان نخواهد کرد. بر این اساس با در اختیار داشتن این گوشی می‌توانید مطمئن باشد که حداقل ظرف چند سال آینده بهانه‌ای برای تعویض گوشی موبایلتان نخواهید داشت. این البته در صورتی‌ست که شیفته گلکسی اس 24 و قابلیت‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی آن نشوید!

وان پلاس اوپن

شاید مشاهده گوشی تاشو OnePlus Open در لیست بهترین گوشی های اندرویدی تاریخ برای‌تان اندکی عجیب باشد! در عین حال این گوشی ظرف یک سال گذشته عملکردی چنان منحصربفرد داشته که توانسته خود را در این لیست جای دهد. وان پلاس اوپن نخستین گوشی تاشوی کمپانی OnePlus به شمار می‌رود که به‌طور واضح دنباله‌روی مسیر طراحی گوشی‌های تاشو سامسونگ و گوگل است. با این وجود چینی‌ها موفق شدند با مطالعه دقیق رقبای خود ضمن ارائه مهم‌ترین نقاط قوت آن‌ها، نقطه ضعف‌هایشان را نیز حذف کنند تا در نهایت با محصولی کم‌نقص روبرو باشیم. بنابراین در این گوشی با ترکیبی از صفحه نمایش داخلی فوق‌العاده گلکسی زد فولد 5 و صفحه بیرونی بزرگ و کارآمد گوگل پیکسل 7 طرف خواهیم بود!

بهترین گوشی های اندرویدی تاریخبهترین گوشی های اندرویدی تاریخ

وان پلاس اوپن نخستن دستگاه تاشویی است که شبیه به دو گوشی که از پهلو به هم چسبیده‌اند نیست! در عوض صفحه نمایش داخلی 7.82 اینچی 2K این دستگاه با تا شدن، ضخامتی نزدیک به 1 اینچ را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد که در میان گوشی‌های رقیب کم‌نظیر است.‌ برای درک بهتر این مساله بد نیست بدانید وزن این گوشی تنها 5 گرم سنگین‌تر از گلکسی اس 23 اولتراست؛ درحالیکه ضخامت آن نیز تنها دو میلیمتر بیشتر از پرچمدار سامسونگ خواهد بود.

دوربین‌های این گوشی عملکردی رقابتی داشته و صفحه نمایش پهناور آن نیز قادر به پشتیبانی از حداقل سه اپلیکیشن در آن واحد هستند. بعلاوه، ظرفیت رم این گوشی 16 گیگابایت و حافظه داخلی آن 512 گیگ است تا از این حیث، گوشی تاشو وان پلاس بهترین عملکرد ممکن را ارائه کند. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکردی فوق‌العاده سریع را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

در این بین، مهم‌ترین غایب در میان لیست قابلیت‌های متعدد وان پلاس اوپن، شارژ بیسیم است. با این وجود تجهیز به شارژ فوق سریع 80 واتی و آداپتور 67 واتی که نیمی از باتری گوشی را در تنها 15 دقیقه شارژ می‌کند باعث خواهد شد که کمتر کسی دلتنگ شارژ بیسیم شود.

همچنین بخوانید: فلش بک: نگاهی به اچ تی سی وان M8؛ یک گوشی با دو دوربین و دو سیستم عامل با بهترین گوشی‌های هوشمند HTC از گذشته تا به حال آشنا شوید بهترین و بدترین گوشی های تاریخ سامسونگ



منبع