خودروهای چینی 5 ستاره در تست ایمنی یورو انکپ را بشناسید


24 آذر 1402 ساعت 19:39

خودروهای چینی 5 ستاره در تست ایمنی یورو انکپ ویژه سال 2023 معرفی شدند. 9 خودرو چینی برقی توانستند با موفقیت تست‌های تصادف موسسه Euro NCAP را پشت‌سر بگذارند.

خودروهای چینی طی یک دهه گذشته به میزان چشمگیری پیشرفت کردند و خودروسازان چینی از یک کپی‌کار غیرحرفه‌ای به خودروسازان بزرگی تبدیل شدند. در همین راستا میزان کیفیت و ایمنی خودروهای چینی نیز طی سال‌های اخیر به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و بسیاری از این خودروها اکنون می‌توانند تست‌های تصادف موسسه معتبر یورو انکپ را پشت سر بگذارند و 5 ستاره ایمنی کامل را به خود اختصاص دهند.

در همین راستا موسسه یورو انکپ (Euro NCAP) که معتبرترین موسسه برای ارزیابی ایمنی خودروها محسوب می‌شود، به‌تازگی 17 خودرو را در تست‌های تصادف خود مورد بررسی قرار داد که از میان آنها 9 خودرو برقی چینی توانستند 5 ستاره ایمنی را کسب کنند.

خودروهای چینی 5 ستاره در یورو انکپ

از خودروهای چینی 5 ستاره که توسط موسسه یورو انکپ در سال 2023 مورد بررسی قرار گرفتند می‌توان به اسمارت 3، نیو ET5، نیو ES7، ایکس پنگ G7، ایکس پنگ G9، بی وای دی تانگ، بی وای دی سانگ پلاس، بی وای دی سیل و بی وای دی دلفین اشاره کرد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیز با خودروهای چینی 5 ستاره در تست ایمنی یورو انکپ به ترتیب از بهترین عملکرد آشنا خواهیم شد.

نیو ای تی 5 – Nio ET5

خودروهای چینی 5 ستارهخودروهای چینی 5 ستاره

خودرو برقی نیو ET5 توانست لقب ایمن‌ترین خودرو برقی تست شده توسط اتحادیه اروپا را از آن خود کند. این خودرو چینی در بخش سرنشینان بزرگسال موفق به کسب امتیاز 96، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 85 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 83 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 81 درصد را به خود اختصاص داد.

اسمارت 3 – Smart #3

خودروهای چینی 5 ستارهخودروهای چینی 5 ستاره

هرچند شرکت مرسدس بنز بخش خودرو برقی اسمارت 3 را طراحی کرده، اما فرایند توسعه و تولید آن را شرکت جیلی انجام داده است. این خودرو در تست‌های تصادف موسسه یورو انکپ توانست در بخش سرنشینان بزرگسال امتیاز 90 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 86 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 84 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 85 درصد را کسب کند.

نیو ای اس 7 – Nio EL7 

خودروهای چینی 5 ستارهخودروهای چینی 5 ستاره

نیو ES7 به عنوان یک شاسی بلند چینی رده بالا از ویژگی باتری قابل تعویض نیز بهره می‌رد. شرکت نیو این محصول را در چین با نام ES7 عرضه می‌کند، اما به دلیل اینکه نام این خودرو مشابه آئودی ES7 بود، تصمیم گرفت آن را در بازار اروپا با نام EL7 به فروش برساند.

این شاسی بلند چینی در بخش بزرگسالان توانست امتیاز 93 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 85 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 80 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 78 درصد را به خود اختصاص داد.

بی وای دی دلفین – BYD Dolphin

خودروهای چینی 5 ستارهخودروهای چینی 5 ستاره

شرکت بی وای دی در سال 2023 خودرو برقی دلفین را به همراه تغییراتی نسبت به نسخه‌ای که در چین به فروش می‌رسد، روانه بازار اروپا کرد. این خودرو چینی از موسسه ایمنی یورو انکپ در بخش سرنشینان بزرگسال امتیاز 89 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 87 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 85 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 79 درصد را کسب کرد.

بی وای دی سیل – BYD Seal

بی وای دی سیلبی وای دی سیل

بی وای دی سیل یکی دیگر از خودروهای چینی 5 ستاره در تست ایمنی یورو انکپ شناخته می‌شود که برای نخستین بار در سپتامبر سال 2023 به بازار اروپا راه پیدا کرد. ضمن اینکه بی وای دی این خودرو را با هدف رقابت با تسلا مدل 3 به بازار آمریکای شمالی نیز عرضه کرده است.

این خودرو در رده سرنشینان بزرگسال امتیاز 89 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 87 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 82 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 76 درصد را کسب کرد.

بی وای دی سانگ پلاس – BYD Song Plus

بی وای دی سانگ پلاسبی وای دی سانگ پلاس

بی وای دی سانگ پلاس که مدتی قبل در نمایشگاه IAA Mpbility آلمان رونمایی شده بود، قرار است در سال 2024 روانه بازار اروپا شود. این شاسی بلند برقی در بخش سرنشینان بزرگسال امتیاز 90 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 85 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 83 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز متیاز 77 درصد را کسب کرده است.

ایکس پنگ پی 7 – Xpeng P7

ایکس پنگ پی 7ایکس پنگ پی 7

ایکس پنگ P7 به عنوان یکی دیگر از خودروهای چینی 5 ستاره در تست‌های موسسه یورو انکپ است. این سدان برقی که در سال 2023 روانه بازار اروپا شده توانست در بخش سرنشینان بزرگسال امتیاز 87 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیز 81 درصد، در بخش عابران پیادهامتیاز 81 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 78 درصد را از آن خود کند.

بی وای دی تانگ – BYD Tang

بی وای دی تانگبی وای دی تانگ

شرکت بی وای نخستین بار در سال 2021 خودرو برقی تانگ را به بازار نروژ عرضه کرده و از سال 2022 تاکنون نیز شاهد فروش این خودرو در سایر کشورهای اروپایی هستیم. این خودرو در بخش سرنشینان بزرگ سال امتیاز 87 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 87 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 80 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 73 درصد را به خود اختصاص داد و به یکی از خودروهای چینی 5 ستاره این لیست تبدیل شد.

ایکس پنگ جی 9 – Xpeng G9

ایکس پنگ جی 9ایکس پنگ جی 9

ایکس پنگ G9 یکی دیگر از خودروهای چینی 5 ستاره از موسسه یورو انکپ این لیست است که از سپتامبر 2023 در بازار اروپا به فروش می‌رسد. این خودرو در بخش بزرگسال امتیاز 85 درصد، در بخش سرنشینان کودک امتیاز 85 درصد، در بخش عابران پیاده امتیاز 78 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی نیز امتیاز 78 درصد را از آن خود کرد.



منبع