شاسی بلند آواتر 11، دستپخت جدید نادر فقیه زاده در نمایشگاه خودرو پکن


08 اردیبهشت 1403 ساعت 22:50

خودرو شاسی بلند آواتر 11، دستپخت نادر فقیه زاده، پس از معرفی رسمی در سال ۲۰۲۳، اکنون با ظاهری جدید به نمایشگاه خودرو پکن قدم گذاشته است.

نادر فقیه زاده، طراح ایرانی و مشهور خودرو که سابقه طراحی سری ۶ محصولات بی ام و ملقب به «کوسه» را در نیز در کارنامه خود دارد، با طراحی خودروهای برند چینی آواتر، بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. آواتر 11 2024 در نمایشگاه پکن اخیر معرفی شده و اکنون با رنگ طلایی فلورسنت عرضه می‌شود. این رنگ از رنگ‌دانه‌های متغیر استفاده می‌کند که رنگ‌ها را در زوایای خاص تغییر می‌دهد. در این بخش از اخبار خودرو سایت ، این خودرو خاص حاضر در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شاسی بلند آواتر 11، زیبا و جسور

نمای جلو شاسی بلند آواتر 11نمای جلو شاسی بلند آواتر 11

برند آواتر (Avatr) حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک بین چانگان، هواوی و CATL است و خودرو شاسی بلند آواتر 11 بر اساس پلتفرم الکتریکی CHN کمپانی چانگان ساخته شده است. فضای داخلی این خودرو اکنون دارای طرح رنگ بنفش/سفید بوده و تزئینات طلایی نیز برای مطابقت با رنگ طلایی فلورسنت جدید وجود دارند. صندلی‌های مدل قبلی آواتر ۱۱ باعث ناراحتی برخی از افراد در طول سفرهای طولانی‌تر می‌شد. با این حال، مدل ۲۰۲۴ دارای چرم نرم‌تر بوده و مشکلات قبلی را از بین برده است. علاوه بر این، تمامی نسخه‌های این خودرو به صندلی‌های جلویی با جاذبه صفر مجهز شده‌اند.

اندازه خودرو در طول، عرض و ارتفاع 4880، 1970 و 1601 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2975 میلی‌متر است. آواتر 11 جدید با چرخ‌های 22 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه برمبو عرضه شده است.

مشخصات فنی Avatr 11

نمای عقب شاسی بلند آواتر 11نمای عقب شاسی بلند آواتر 11

در بخش فنی، این خودرو از پیشرانه متشکل از سیستم محرک الکتریکی فشار قوی DriveONE هوآوی بهره می‌برد که از موتورهای تک یا دوگانه پشتیبانی می‌کند. نسخه تک موتوره چرخ عقب دارای حداکثر قدرت 230 کیلووات، حداکثر گشتاور 370 نیوتن‌متر، شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه و برد CLTC تا 730 کیلومتر است. نسخه چهار چرخ متحرک دو موتوره دارای حداکثر قدرت 425 کیلووات، حداکثر گشتاور 650 نیوتن‌متر، شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه و برد CLTC تا 700 کیلومتر است. ظرفیت باتری نسخه پایه 90 کیلووات‌ساعت و نسخه پرچمدار 116 کیلووات‌ساعت است. همچنین تمامی مدل‌ها مجهز به فناوری شارژ ولتاژ بالا 750 ولت هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی مدرن آواتر 11

نمای داخل شاسی بلند آواتر 11نمای داخل شاسی بلند آواتر 11

شاسی بلند آواتر 11 در مجموع به 34 سنسور و دستیار رانندگی Huawei ADS سطح 2 مجهز شده است که از عملکردهایی مانند جلوگیری از برخورد با مانع، تغییر خط، کمک پارک خودکار، کمک پارک از راه دور و کمک پارک هوشمند در فضای پارک محدود پشتیبانی می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ADS 2.0، ویژگی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار آن به نام GAEB است که بر اساس شبکه هوآوی (General Obstacle Detection) توسعه یافته و به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد اشیایی مانند درختان و سنگ‌های افتاده را تشخیص دهند. علاوه بر این، هواوی ادعا می‌کند که این سیستم در محیط‌های شهری حتی می‌تواند دوربرگردان در تقاطع‌ها را نیز مدیریت کند.

همچنین جدیدترین مدل‌های آواتر ۱۱ دارای سیستم پیشگیری از برخورد همه‌جانبه هستند. هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP)، با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک می‌کند. این امر از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

نمای داخل شاسی بلند آواتر 11نمای داخل شاسی بلند آواتر 11

در داخل، صفحه نمایش کنترل مرکزی 15.6 اینچی از قابلیت تقسیم صفحه برای باز کردن چندین پنجره مانند ناوبری، بازی‌ها و ویدیوها پشتیبانی می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند دستورهای صوتی صادر شده توسط سرنشین را تشخیص دهد. کلاستر راننده نیز 10.25 اینچ و تمام دیجیتال است. همه مدل‌های آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ اکنون دارای سیستم صوتی Meridian با 22 بلندگو و 3 ساب ووفر هستند. صندلی‌های خودرو نیز با چرم ناپا عجین شده‌اند. صندلی‌های جلو به طور استاندارد دارای ماساژور، گرم‌کن و سردکن هستند. همچنین صندلی‌های عقب نیز از گرم‌کن و سردکن بهره می‌برند و نورهای محیطی در نسخه جدید از 64 رنگ به 256 رنگ ارتقا یافته و سقف خودرو نیز از جنس جیر پوشانده شده است.

شایان ذکر است برای این خودرو شش حالت خاص در دسترس کاربران قرار گرفته است: حالت استراحت، حالت تماشای فیلم، حالت کارائوکه، حالت حیوان خانگی، حالت شستشوی ماشین، و حالت کوتاه مدت سرنشین خالی (خروج موقت از کابین خلبان برای انجام یک کار).

سایر اخبار مرتبط با نمایشگاه خودرو پکن 2024:

نیسان از ۴ خودرو کانسپت هیجان‌انگیز با طراحی فضایی در نمایشگاه پکن رونمایی کرد

چری A9 ؛ هیبریدی جدید مدیران خودرو؟

خودرو کانسپت جک دیفاین؛ وقتی چینی‌ها فضاپیما می‌سازند + ویدیو

شاسی بلند الکتریکی هوندا e:NS2 برای رقابت با خودو جذاب تسلا از راه رسید



منبع