کی ام سی T8 با اختلاف زیاد، همچنان پرفروش‌ ترین پیکاپ بازار ایران


08 اردیبهشت 1403 ساعت 18:45

طبق آمار تجمیعی از بازار فروش پیکاپ‌های دو دیفرانسیل کشور در سال ۱۴۰۲، کی ام سی T8 با اختلاف زیاد صدرنشین است.

کی ام سی T8 جزو موفق‌ترین محصولات گروه خودروسازی کرمان موتور محسوب می‌شود که در بدو معرفی و عرضه رسمی در کشور از یک سو به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرد و از سوی دیگر، راه را برای سایر پیکاپ های چینی بازار برای عرضه و اعتماد مردم به این سگمنت هموار کرد. حال طبق آخرین اخبار خودرو این محصول همچنان با اختلاف فاحش، پرفروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ایران است.

آمار تولید کی ام سی T8 در سال گذشته

نام محصول تعداد دستگاه تولید شده سهم از کل تولید
کی ام سی T8 ۱۱,۶۴۷ ۵۶.۶ درصد
مکث کلوت اتوماتیک ۳,۳۹۲ ۱۶.۵ درصد
فوتون تونلند G7 ۲,۳۳۴ ۱۱.۳ درصد
کاپرا ۲ ۱,۱۳۰ ۵.۵ درصد
فوتون دیزل ۸۰۴ ۳.۹ درصد
کلوت دنده ای ۵۷۸ ۲.۸ درصد
زاگرس ۳۶۲ ۱.۸ درصد
آمیکو آسنا ۳۳۰ ۱.۶ درصد

بر اساس آمار تولید اعلام شده از سوی وزارت صمت، کی ام سی T8 در سال ۱۴۰۲ تولید ۱۱,۶۴۷ دستگاهی داشته است. این یعنی افزایش تولید ۲۷ درصدی را برای این محصول شاهد بوده‌ایم. همچنین T8 به تنهایی ۵۶ درصد از سهم تولید پیکاپ دو دیفرانسیل را در سال گذشته را به خود اختصاص داده و یعنی بیش از نیمی از خط تولید خودرو پیکاپ در کشور به این خودرو تعلق داشته است. در مقام دوم، کلوت اتوماتیک با تولید ۳,۳۹۲ دستگاه قرار دارد و مقام سوم هم به فوتون تونلند G7 اتوماتیک رسیده که میزان تولید ۲,۳۳۴ دستگاهی برای آن ثبت شده است.

محصولات بعدی به ترتیب کاپرا ۲ با تولید ۱,۱۳۰ دستگاه، فوتون دیزلی با تولید ۸۰۴ دستگاه، کلوت دنده ای با تولید ۵۷۸ دستگاه، زاگرس با تولید ۳۶۲ دستگاه و آمیکو آسنا با تولید ۳۳۰ دستگاه هستند. نکته عجیب در مورد آمار تولید وزارت صمت این است که بهمن G9 در این لیست دیده نمی‌شود؛ در حالی که تولید این پیکاپ از اواخر سال گذشته آغاز شده بود. به همین منظور ممکن است تعداد کل تولید از آنچه در جدول ذکر شده بیشتر باشد و برخی تولیدات پایانی سال در این آمار لحاظ نشده باشد.

مشخصات فنی و امکانات کی ام سی T8

نمای جلو کی ام سی T8نمای جلو کی ام سی T8

در بخش فنی، KMC T8 از یک پیشرانه خطی ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند روی هم رفته قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید کرده و نیروی تولیدی را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چهار چرخ خودرو منتقل کند. KMC T8 جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت‌های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

نمای داخل کی ام سی T8نمای داخل کی ام سی T8

از جمله امکانات KMC T8 می‌توان به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ‌های عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی‌مدیا، تنظیم حالت‌های دیفرانسیل، کروز کنترل، ترمز پارک دستی، کامپیوتر سفری، گرم‌کن شیشه عقب، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

همچنین بخوانید: نسل جدید چانگان هانتر، پیکاپ وارداتی سایپا معرفی شد پیکاپ Maxus Interstellar H به ایران وارد می‌شود + عکس و مشخصات فنی



منبع