هونگچی L1، رولز رویس چینی از راه رسید + عکس


02 اردیبهشت 1403 ساعت 00:08

سدان لوکس جدید خودروساز چینی هونگچی با نام L1 در راه است و حتی احتمال داده می‌شود که این خودرو در آینده نزدیک در بازار ایران هم عرضه شود.

هونگچی (Hongqi)، خودروساز قدیمی چینی است که با تولید محصولات لوکس درجه یک، به‌عنوان «رولز رویس چینی» و «لکسوس چینی» شهرت پیدا کرده است. حتی به‌واسطه بهمن موتور، محصولات آن از جمله هونگچی H5 به ایران راه پیدا کرده‌اند و بعد از اعلام شرایط فروش هونگچی H5 در پاییز گذشته، این خودروساز بخش خصوصی به‌تازگی قیمت جدید هونگچی H5 وارداتی را هم اعلام کرد. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که سدانی تازه از هونگچی با نام L1 در راه است؛ حتی شاید در آینده نه چندان دور این خودرو جدید راهی خیابان‌های ایران شود.

هونگچی L1 هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و به رسم همیشه، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین یا به اختصار MIIT جزئیاتی را درباره آن به اشتراک گذاشته است. انتظار می‌رود این خودرو جدید برند لوکس هونگچی در نمایشگاه خودرو پکن که از 25 آوریل (6 اردیبهشت) برگزار می‌شود به نمایش گذاشته شود و باید منتظر انتشار تصاویر، ویدیوها و اطلاعات بیشتر درمورد آن بود. پیش از این اخیراً هونگچی H9 مدل 2024 هم با طراحی زرق و برق‌دار و پیشرانه قدرتمند به بازار معرفی شد.

کانسپت هونگچی ال در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021کانسپت هونگچی ال در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021

کانسپت هونگچی L در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021

این خودرو اولین بار در قالب کانسپت با نام L در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 نمایش داده شده بود و در آن زمان هم اعلام شد که سال 2023 وارد خط تولید خواهد شد. با نگاهی به تصاویر می‌توان دید که بخش عمده طراحی نسخه کانسپت به نسخه تولیدی انتقال پیدا کرده است.

ابعاد و طراحی نمای بیرونی هونگچی ال 1

هونگچی ال 1 طراحی نسبتاً متفاوتی، دست کم در مقایسه با بقیه محصولات این خودروساز چینی دارد. در حالی که خیلی از محصولات هونگچی امروزه از چراغ‌های جلو خطی و باریک برخوردارند، در نمای جلو این سدان جدید چراغ‌هایی با فرم تقریباً گرد توجه را به خود جلب می‌کنند. این چراغ‌ها در واقع به چراغ‌های نسل دوم فورد اسکورپیو شباهت دارند که از قضا خودرویی بحث‌برانگیز از لحاظ طراحی بود. چراغ‌های این خودرو هرچند به تکنولوژی‌های به‌روز مجهزند، شاید از جنبه ظاهری غیرمتعارف و حتی دور از طراحی‌های رایج امروزی به نظر برسند.

نمای جلو هونگچی L1نمای جلو هونگچی L1

در نمای جلو همچنین جلوپنچره بزرگ پر زرق و برقی به چشم می‌خورد که المانی آشنا بین خودروهای لوکس است. این جلوپنجره بزرگ با میله‌های عمودی و فریم کرومی به نوعی یادآور ساخته‌های رولز رویس است؛ البته این تاثیرپذیری از رولز رویس به‌عنوان یکی از مدعیان حوزه خودرو لوکس جای تعجبی ندارد. پایین جلوپنجره هم ترکیب تریم مشکی و المان‌های هندسی نقره‌ای که سبک و سیاق چینی دارند قابل مشاهده است. همین المان‌های هندسی می‌توانند جزو ویژگی‌های متفاوت دیگر طراحی نمای بیرونی ساخته جدید هونگچی باشند.

نمای عقب هونگچی L1نمای عقب هونگچی L1

شباهت هونگچی L1 به خودروهای رولز رویس به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ مثلاً نمای کناری این خودرو، از ستون A تا C هم شبیه به رولز رویس‌ها است. در نمای عقب چراغ‌های عمودی با یک نوار کرومی به همدیگر پیوند خورده‌اند و در قسمت سپر در قسمت کرومی چراغ ترمز تعبیه شده است. در این بین از برآمدگی برجسته صندوق عقب نباید چشم‌پوشی کرد.

مشخصات خودرو جدید Hongqiمشخصات خودرو جدید Hongqi

این سدان لوکس 5353 میلی‌متر طول، 1998 میلی‌متر عرض، 1511 میلی‌متر ارتفاع و 3260 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد و وزن آن حداقل 2455 کیلوگرم است، در حالی که در بالارده‌ترین نسخه به 2520 هم کیلوگرم می‌رسد. همچنین این خودرو هونگچی بسته به نسخه سوار بر رینگ‌های 19 اینچی یا 20 اینچی خواهد بود.

مشخصات فنی هونگچی L1

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که دو پیشرانه هیبرید با باتری‌های سه‌تایی برای هونگچی L1 در نظر گرفته خواهد شد. پیشرانه هیبرید پایه یک موتور 3 لیتری V6 با قدرت 389 اسب بخار را در بر می‌گیرد و پیشرانه هیبرید بالارده‌تر از یک موتور 4 لیتری V8 با خروجی 483 اسب بخار بهره می‌برد. مسئولیت انتقال نیرو محرکه این پیشرانه‌ها بر عهده یک گیربکس اتوماتیک قرار دارد.

از دست ندهید: رکورد قیمت ماشین چینی در بازار ایران شکسته شد؛ هونگچی H5 ده میلیارد تومان! کانسپت نئولون، نسل جدید شاسی بلندهای لوکس جنسیس معرفی شد مرسدس بنز جی کلاس مدل ۲۰۲۵ از راه رسید؛ لوکس‌تر از همیشه با موتور و امکانات جدید مینی ون اکسید ۰۸ ؛ عجیب‌ترین محصول چری تا امروز



منبع