خودرو چینی هونگچی L5 با قیمت نجومی 680 هزار دلار روانه بازار شد


26 مهر 1402 ساعت 22:20

هونگچی L5 به‌عنوان یک خودرو لوکس چینی با قیمت نجومی 680 هزار دلار روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات Hongqi L5 آشنا می‌شویم.

هونگچی که یکی از زیرمجموعه‌های گروه فاو چین محسوب می‌شود، محصولات خود را در سه سری شامل سری H (محصولات متوسط و رو به بالا)، سری Q (محصولات ویژه مشتریان ثروتمند) و سری L (لوکس‌ترین محصولات) روانه بازار می‌کند. همچنین سری L به‌شکل ویژه برای مقامات دولتی نیز به تولید می‌رسند.

هونگچی L5

شرکت هونگجی که به‌تازگی موفق به دریافت مجوز تولید جدیدترین محصول از سری L خود یعنی هونگچی L5 شده، اکنون آن را با قیمت پایه 680 هزار دلار روانه بازار کرده است. این خودرو در سطح خودروهای لوکس چون رولزرویس و میباخ قرار داشته و به همین دلیل میلیاردرهای چینی می‌توانند آن را خریداری کنند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت با مشخصات و امکانات هونگچی L5 آشنا می‌شویم.

مشخصات هونگچی L5

هونگچی L5

هونگچی L5 در قالب یک سدان لوکس با ظاهری متفاوت طراحی شده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره مستطیلی بزرگ و چراغ‌های جلوی دایره‌ای‌شکل هستیم که طراحان با الهام از لیموزین دولتی هونگچی CA770 این بخش را طراحی کردند. لوگوی هونگچی با نواری قرمز رنگ نیز در بالای کاپوت به‌چشم می‌خورد. طراحان برای نمای عقب نیز چراغ‌های عمودی با طراحی کلاستیک به‌همراه تریم کرومی متعدد روی در صندوق عقب را در نظر گرفتند.

هونگچی L5

همچنین رینگ‌های 21 اینچی با لاستیک‌های 275 توانستند نمای کناری را جذاب‌تر کنند. طول این سدان لوکس به 5980 میلی‌متر، عرض آن 2090 میلی‌متر، ارتفاع آن 1710 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 3730 میلی‌متر می‌رسد که چنین ارقامی نشان می‌دهد این خودرو از مرسدس میباخ S کلاس حدود 411 میلی‌متر کشیده‌تر بوده و یک خودروی بسیار جادار به‌شمار می‌رود. البته این خودرو فقط می‌تواند 4 نفر را در خود جای دهد.

Hongqi

هونگچی L5 به همان موتور 4 لیتری V8 شاسی بلند هونگچی LS7 مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 387 اسب بخار را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 220 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.