کفگیر نیروی هوایی ارتش روسیه به ته دیگ خورده است


27 فروردین 1403 ساعت 16:17

به‌ادعای نهادهای اطلاعاتی اوکراین، شمار جنگنده‌ها و هواپیماهای در دسترس نیروی هوایی ارتش روسیه به‌شدت کاهش یافته است.

بر اساس گزارشی که ArmyInform با استناد به داده‌های نهاد اطلاعاتی-نظامی اوکراین (HUR) منتشر کرده، نیروی هوایی ارتش روسیه تنها حدود 100 فروند جت جنگنده سوخو 35، کمی بیش از 100 فروند جنگنده سوخو 34 و 7 فروند هواپیمای جاسوسی A-50 در اختیار دارد.

در ماه فوریه و طی یک بازه دو هفته‌ای، ارتش اوکراین موفق به ساقط کردن 13 فروند هواپیمای روسیه شد. به‌گفته‌ی وزارت دفاع اوکراین، این بیشترین تعداد هواپیمای ساقط شده روسیه طی یک ماه، از اکتبر 2022 به بعد است.

این فهرست شامل 10 فروند سوخو-34، دو فروند سوخو-35 و یک فروند آ-50 می‌شود. ماه پیش‌تر از آن هم یک آ-50 دیگر مورد هدف اوکراینی‌ها قرار گرفته بود.

حتی ظاهرا از همین 7 فروند A-50 باقیمانده، سه‌تای آن‌ها در حال تعمیر و مدرن‌سازی هستند: دو فروند در سایت هواپیماسازی کمپانی Beriev  واقع در تاگانروگ و آن‌یکی توسط کمپانی Aviastar در اولیانوفسک!

نیروی هوایی ارتش روسیه نیروی هوایی ارتش روسیه

یوری اینات، سخنگوی سابق نیروی هوایی اوکراین، افزایش شمار هواپیماهای ساقط شده روسیه را به سیستم‌های دفاع هوایی تامین شده توسط متحدان غربی نسبت می‌دهد که قابل انتقال به نزدیکی مرز یا حتی خط مقدم هستند.

ارتش اوکراین، مجموع پرنده‌های از دست رفته روسیه از شروع جنگ را 672 جنگنده، 347 هواپیما و 325 هلیکوپتر تخمین زده است.

مطالب مرتبط: تماشا کنید: سقوط هواپیمای غول پیکر روسیه در نزدیکی مرز اوکراین هواپیمای عتیقه روسیه برای جنگ اوکراین آماده شد + عکس با توپولف تو-۱۶۰، بمب افکن اتمی ترسناک روس‌ها آشنا شوید

 



منبع