منابع غذایی آنتی اکسیدان ها دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


منابع غذایی ضروری آنتی اکسیدان ها

در قسمت قبلی سایت ، دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، در مورد آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها صحبت کرد ، در این قسمت به منابع رژیمی آنتی اکسیدان ها می پردازیم تا تا انتها همراه ما باشند.

سبزیجات

بیشتر سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های ضروری موجود در سبزیجات شامل ویتامین C ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. برخی از سبزیجات آنتی اکسیدان (بتاکاروتن) بیشتری نسبت به میوه ها دارند. به طور کلی ، پخت سبزیجات بر محتوای آنتی اکسیدان آن تأثیر منفی نمی گذارد. سبزیجات ضروری شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، تربچه و شلغم است. مواد اولیه این سبزیجات سرشار از گلوکوزینولات است که منبع غنی آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی بسیاری از آسیایی ها است. تحقیقات زیادی در مورد سیر انجام شده است. اما خواص آنتی اکسیدانی آن هنوز مورد تردید است. با این حال ، این مطالعه سرطان گالسی کش و ضد سرطان را تایید کرد.

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها |  تعمیر و نگهداری اصفهان

میوه ها

میوه ها مانند سبزیجات حاوی مقادیر بسیار مهمی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان های ضروری در میوه ها شامل ویتامین C و فلاونوئیدها است. زردآلو و هندوانه حاوی مقدار قابل توجهی کاروتنوئید هستند. میزان ویتامین C موجود در میوه متفاوت است. به نظر می رسد میوه های رنگ روشن دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند ، علاوه بر میوه ها یا سبزیجاتی که از داخل رنگ دارند ، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به میوه هایی که فقط پوست رنگی دارند ، دارند.

نان و غلات

برخی از غلات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. به نظر می رسد غلات سبوس دار آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به محصولات تصفیه شده دارند. فرآیندهای انجام شده در غلات می تواند تأثیر قابل توجهی بر محتوای آنتی اکسیدان آنها داشته باشد. اما امروزه برخی رژیم ها غلات مانند غلات صبحانه و دیگر آنتی اکسیدان های مفید را توصیه کرده اند. میوه های خشک مانند کشمش را اضافه کنید. مطالعات نشان داده اند که ذخیره مواد غذایی در محل ذخیره ، محتوای آنتی اکسیدان را کاهش می دهد.

نوشیدنی

قهوه ، کاکائو و چای سبز و سیاه از منابع مهم آنتی اکسیدان ها هستند. مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی ها فلاونوئیدها هستند. غنی بودن و سبکی چای و قهوه نیز نشان دهنده میزان آنتی اکسیدان آنهاست. افزودن شیر محتوای فلاونوئید چای را کاهش نمی دهد. در برخی از نقاط جهان از داروهای گیاهی سنتی استفاده می شود. برخی از این تزریق ها اغلب حاوی آنتی اکسیدان های ناشناخته هستند. زمان دم کردن این چای می تواند بر میزان آنتی اکسیدان آن تأثیر بگذارد.


دکتر رضا اطمینانانی

تعمیر و نگهداری اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و دستورالعمل های غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

خطرات رژیم غذایی و تغذیه ای

مصرف هندوانه و غذای زیاد

خوردن بیش از حد گوشت قرمز مجاز نیست

راههای کنترل گرسنگی

راهنمای بازاریابی محصولات

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها



Posted on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *