باورش سخت است اما این دستگاه ها به سیستم عامل اندروید مجهز هستند


26 فروردین 1403 ساعت 22:02

در این مطلب با دستگاه ها و وسایل غیرمنتظره ای و متنوعی آشنا خواهید شد که برای تکمیل و انجام فعالیتشان به سیستم عامل اندروید مجهز هستند.

زمانی که به سیستم عامل اندروید فکر می‌کنید، احتمالا اول گوشی‌ها و بعد تبلت‌ها به ذهنتان می‌آید. اما اکوسیستم گوگل بسیار وسیع و عمیق‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. نسخه های اصلاح شده و البته قدرتمند اندروید سالهاست که مانند Wear OS در گجت‌های پوشیدنی، Google TV و Android TV قدیمی‌تر در تلویزیون‌های هوشمند و Android Auto در سیستم داشبورد خودروها فعالیت می‌کند. همچنین در گذشته های دور نیز پروژه هایی از سیستم عامل گوگل استفاده کرده‌اند که به دلایلی شامل نام تجاری گوگل نشده‌اند.

دستگاه های مجهز به اندروید

با این حال طی سالها شرکت‌های زیادی مانند آمازون تلاش کرده‌اند تا دستگاه های مجهز به اندروید خود را از این سیستم عامل جدا کرده و به پوسته های ساخته شده آن انتقال دهند. با در نظر گرفتن این موضوع در این مطلب از سایت دستگاه هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به نسخه واقعی و اصلی اندروید مجهز هستند.

یک یخچال هوشمند خاص

به عنوان یک کلاس محصول، یخچال‌های هوشمند چندان تعجب آور نیستند ولی قیمت بالاتر آنها نسبت به یخچال‌های معمولی باعث شده تا اغلب افراد به سمت خرید آنها تمایل نداشته باشند. اما این یخچال‌ها توانسته‌اند در بازار جایگاه خوبی به دست آورند.

شرکت‌های سازنده یخچال هوشمند تمایلی به استفاده از سیستم عامل اندروید در محصولاتشان ندارند و در عوض تمایل دارند تا از سیستم عامل‌های داخلی خود استفاده کنند. برای مثال که سامسونگ در تلویزیون و یخچال‌های هوشمندش از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند، در گذشته این طور نبوده و اولین یخچال هوشمندش در سال 2011 مجهز به اندروید معرفی شد.

دستگاه های مجهز به اندرویددستگاه های مجهز به اندروید

یخچال هوشمند مجهز به اندروید

به دلیل اولیه بودن سیستم‌های هوشمند در این یخچال، چندان استقبال خوبی از آن نشده و برخی نیز اعلام کردند که در برخی موارد دچار مشکلاتی است. با این حال جزو اولین دستگاه هایی است که به سیستم عامل اندروید مجهز بوده و هوشمند شناخته شده است.

اجاق گاز برقی

لوازم خانگی هوشمند به طور فزاینده‌ای در حال عادی شدن هستند و دیدن این دستگاه های اندرویدی در محیط آشپزخانه دیگر چیز عجیبی نیست. با این حال مجهز کردن یک اجاق گاز به سیستم عامل اندروید چیزی بود که کاملا تصادفی و غیرضروری به نظر می‌رسید. با این حال اجاق گاز Discovery IQ Dacor مجهز به یک تبلت مبتنی بر اندروید است که برنامه های پخت را تنظیم می‌کند.

دستگاه های مجهز به اندرویددستگاه های مجهز به اندروید

اجاق گاز برقی مجهز به اندروید

البته بررسی‌هایی که افراد مختلف کرده بودند نشان داد که عملا اجاق گاز ارتباط چندانی نمی‌تواند با سیستم عامل اندروید برقرار کرده و تنها می‌توانست چند برنامه پخت محدود را اجرا کند. با به روز رسانی سیستم‌های اندروید، تبلت این اجاق گاز با مشکلاتی مانند دریافت نادرست اعلان‌ها و قفل شدن‌های ناگهانی مواجه شد. به دنبال این مشکلات کارشناسان اعلام کردند که ادغام این تبلت مبتنی بر اندروید با این اجاق گاز برقی نمی‌تواند هزینه گزاف آن را توجیه کند.

تلفن‌های خانگی بی سیم

Archos 35 تلفن خانگی بی سیمی بود که در ژوئن سال 2011 معرفی شده و جزو محصولات شرکتی بود که سابقه چندین ساله‌ای از استفاده سیستم عامل اندروید را داشت. این تلفن برای خطوط ثابت مسی یا خطوط VoIP طراحی شده و با صفحه نمایش اندرویدی خود قصد داشت تا کاربری ساده تری را فراهم کند.

دستگاه های مجهز به اندرویددستگاه های مجهز به اندروید

تلفن‌ خانگی بی سیم مجهز به اندروید

بنابراین مجهز کردن تلفن خانگی بی سیم به سیستم عامل اندروید شاید برای جذب مشتری موثر بوده باشد اما آنچه تجربه استفاده افراد نشان می‌دهد مشکلاتی در نمایشگر داشته که باعث انصراف بسیاری شده است.

دوربین دیجیتال

سامسونگ پس از تست و بررسی دوربین Galaxy Camera، در سال 2013 نسخه بدون آینه‌ای آن را با نام Galaxy NX که مبتنی بر اندروید بود را عرضه کرد. این دوربین با قیمت 1600 دلار دارای اتصال بی‌سیم داخلی بود که به کاربر امکان می‌داد از عکس‌های خود بدون انتقال آن‌ها به دستگاه دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دستگاه های مجهز به اندرویددستگاه های مجهز به اندروید

دوربین دیجیتال مجهز به اندروید

استفاده از سیستم عامل اندروید در یک دوربین دیجیتال موضوعی است که حتی امروزه نیز به آن اشاره می‌شود. با این حال نظر کاربران نسبت به آن چندان بد نبوده اما برخی قیمت آن را فراتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده‌اند. Galaxy NX تنها در همان یک نسخه اولیه ماند و سامسونگ به طور کلی پروژه آن را پس از نظرات مختلف لغو کرد.

در بخوانید: بهترین سیستم عامل در تلویزیون سونی کدام است؟ بررسی تفاوت سیستم عامل اندروید و تایزن مقایسه مزایا و معایب و دو سیستم عامل اندروید و آی او اس خودروهای BMW به سیستم عامل اندروید مجهز می‌‎شوند ۵ باور غلط مردم درباره سیستم عامل اندروید شبکه Find My Device اندروید برای ردیابی تمام دستگاه‌های کاربران معرفی شد گوگل با اندروید ۱۵ گوشی شما را به یک کامپیوتر همراه تبدیل می‌کند



منبع