پوشش لحظه به لحظه حمله ایران به اسرائیل


25 فروردین 1403 ساعت 23:53

برای اولین بار در تاریخ، ایران به صورت رسمی از خاک خود مناطقی از اسرائیل را مورد حمله قرار داد. در ادامه با آخرین اخبار از حمله ایران به اسرائیل همراه شما خواهیم بود.

طی آخرین لحظات از نیمه شب 25 فروردین ماه 1403، اخبار رسمی مبنی بر آغاز حمله ایران به اسرائیل منتشر شد. پیش بینی می‌شود که این حملات در جهات انتقام از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در خاک دمشق صورت خواهند گرفت. در ادامه با آخرین اخبار از پوشش لحظه به لحظه حمله ایران به خاک اسرائیل همراه شما خواهیم بود.

حمله ایران به اسرائیل

صدور نوتام برای آسمان تهران

حمله ایران به اسرائیل - هشدار نوتام تهرانحمله ایران به اسرائیل - هشدار نوتام تهران

هشدار نوتام تهران

در ساعت 23:09 دقیقه بامداد با صدور هشدار نوتام (NOTAM)، فعالیت فرودگاه بین المللی تهران و حریم هوایی آن تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. این اولین مرحله از آغاز درگیری مستقیم بین ایران و اسرائیل به حساب می‌آید.

پرواز پهپادهای انتحاری ایران در آسمان غرب کشور

همانطور که در فیلم بالا مشخص است، نیروی هوایی ایران در ساعت 23:12 دقیقه بامداد با ارسال موجی از پهپادهای کامیکازه (انتحاری) به سمت اسرائیل، درگیری رسمی خود را کلید زد. برخی منابع خبری، این پهپادها را از نوع شاهد 136 اعلام کرده‌اند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که طی روزهای گذشته، ارتش اسرائیل به کمک رپلیکاهای شاهد (کپی‌های دقیق از شاهد)، حملاتی از جنس پهپادی را روی آسمان این کشور شبیه سازی کرده بودند.

به علاوه همانطور که در فیلم بالا مشخص است، این پهپادها در نواحی مشخصی از آسمان عراق هم حضور پیدا کرده‌اند که پرواز آن‌ها به سمت خاک اسرائیل را رسمی می‌کند.

کلیر شدن آسمان خاورمیانه

حمله ایران به اسرائیل - کیلر شدن آسمان خاورمیانهحمله ایران به اسرائیل - کیلر شدن آسمان خاورمیانه

تقریبا با بررسی‌های انجام شده توسط تیم در برنامه فلایت رادار در حوالی ساعت 23:30 دقیقه، متوجه شدیم که تمام پروازهای آسمان خاورمیانه تقریبا در حال کلیر شدن هستند.

بیانیه نتانیاهو در مورد حمله ایران به اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه ما در چندین هفته گذشته در حال تمرین و آماده سازی برای تقابل با حملات ایران بودیم افزود:

در برابر تهاجم ایران همزمان دفاع و حمله می‌کنیم.

حریم هوایی عراق بسته شد

جنگ ایران و اسرائیل جنگ ایران و اسرائیل

رویترز در یک توییت از بسته شدن مرز هوایی عراق خبر داد.

پرواز شاهد 136 در ارتفاع پایین آسمان عراق

برخی از کاربران عراقی توییتر با به انشار گذاشتن ویدیوهای اختصاصی در حساب کاربری خود، از پرواز پهپاد شاهد 136 در ارتفاع پایین آسمان عراق خبر دادند.

اخبار احتمالی شلیک موشک از منطقه همدان

برخی کاربران توییتر از صدای شلیک موشک از مناطق اطراف همدان خبر داده‌اند. این اولین اخبار از حمله موشکی ایران به اسرائیل به حساب می‌آید.

پرتاب پهپاد انتحاری از مناطقی خارج از خاک ایران

حمله ایران به اسرائیلحمله ایران به اسرائیل

برخی از مقامات اسرائیلی، پرتاپ تعدادی از پهپادهای انتحاری شاهد را به مناطقی خارج از خاک ایران نسبت داده‌اند.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب در رابطه با حمله ایران به اسرائیل

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ
ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی.
در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

موشک های کروز ایرانی در حمله به اسرائیل

موشک کروز در جنگ ایران و اسرائیلموشک کروز در جنگ ایران و اسرائیل

گزارشات تایید نشده از پرتاب موشک های کروز ایرانی به خاک اسرائیل در فضای توییتر دست به دست می‌شوند.

رهگیری پرتابه‌های ایرانی بر فراز کشورهای عربی؟

به نقل از برخی رسانه‌های اسرائیلی، کشورهای دوست و هم پیمان اسرائیل در منطقه و به خصوص کشورهای عربی، از همکاری جهت رهگیری موشک‌ها و پرتابه‌های ایرانی بر فراز آسمان این کشورها صحبت می‌کنند. هنوز هیچ گزارش رسمی در این مورد منتشر نشده است.

پرواز سوخت‌ رسان‌های آمریکایی

کارشناسان نظامی از حضور یک سوخت رسان KC-135R آمریکایی بر فراز آسمان عراق حکایت می‌کنند. هرچند که این خبر به صورت رسمی تایید نشده است اما احتمال دارد که جنگنده‌های آمریکایی برای رهگیری پهپادهای ایرانی وارد عملیات شوند و توسط این هواپیما سوخت رسانی شوند.

هشدار وزارت امور خارجه به دخالت کشورهای منطقه

وزارت امور خارجه در پی دخالت کشورهای منطقه در حمله ایران به اسرائیل عنوان کرد:

هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به ایران و تلاش برای رهگیری موشک های ایران باعث حمله فوری ما به خاک آن کشور خواهد شد.

رهگیری پهپادهای ایران در جریان حمله اسرائیل

گزارشاتی از رهگیری پهپادهای انتحاری ایران بر فراز اردن و سوریه در فضای توییتر دست به دست می‌شود.

مشخص شدن اهداف ایران در خاک اسرائیل

به گفته تلگراف انگلیس، 5 منطقه حیاتی اسرائیل شامل فرودگاه‌ها، نیروگاه‌ها و اقامتگاه نخست وزیر اسرائیل یعنی بنیامین نتانیاهو از اهداف قطعی در حمله پهپادی و موشکی ایران خواهند بود.

پرواز موشک کروز ایرانی در عراق به سمت اسرائیل

سرانجام پس از گمانه زنی‌های فراوان، اولین ویدیو از حرکت موشک کروز ایرانی به سمت اسرائیل در رسانه‌های عراقی منتشر شد. سطح پرواز این موشک که در ارتفاع بسیار پایین است، کروز بودن آن را تایید می‌کند و جهت حرکت هم در آسمان عراق به سمت اسرائیل ثبت شده.

شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی؟

برخی از کاربران توییتر از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سمت اسرائیل خبر داده‌اند. پیش بینی می‌شود که این تحرکات از مناطق غربی کشور صورت گرفته باشد. در حال حاضر هیچ خبر رسمی یا ویدیو و فیلمی مبتنی بر این خبر منتشر نشده است. به گزارش برخی منابع نظامی، این موشک های بالستیک ایران که به سمت اسرائیل شلیک شده‌اند احتمالا از خانواده خیبر و حاج قاسم هستند و مبدا آن‌ها هم شاید خوزستان باشد.

فعال شدن پدافند اسرائیل

طبق ویدیو بالا، پدافند هوایی شهر تلاویو جهت مقابله با پرتابه‌های ایرانی فعال شده است. با توجه به فاکتور زمان، برخی کارشناسان حدس می‌زنند که این درگیری احتمالا نتیجه پرتابه‌های محور مقاومت باشند؛ چرا که پهپادها و موشک‌های کروز و بالستیک ایرانی فعلا به خاک اسرائیل نرسیده‌اند.

تهدید مستقیم اردن توسط روسیه: ببندش!

اردن جزو کشورهایی است که با باز گذاشتن حریم هوایی خود به رهگیری و انهدام پرتابه‌های ایرانی به سمت اسرائیل کمک کرده است. در همین خصوص، روسیه به صورت مستقیم اردن را تهدید کرده و از این کشور خواست سریعا حریم هوایی خود را ببندد.

پهپادهای انتحاری ایران در تلاویو

اولین موج پهپادهای انتحاری ایرانی که احتمالا از سمت محور مقاومت شلیک شده‌اند به شهرک‌های اسرائیل رسیدند. باید دید که تقابل پدافند سنگین و متراکم اسرائیل با این حملات چه کاری خواهد کرد!

واکنش ترامپ به جنگ ایران و اسرائیل

واکنش ترامپ به جنگ ایران و اسرائیلواکنش ترامپ به جنگ ایران و اسرائیل

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و اصلی‌ترین کاندید جمهوری خواهان در انتخابات آینده با رصد جنگ ایران و اسرائیل عنوان کرد:

اسرائیل تحت حمله نظامی است. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد. اگر من رئیس جمهور بودم کار به اینجا نمی‌کشید.

تعداد موشک ها و پهپادهای ایران در جنگ با اسرائیل

به گفته برخی منابع، ایران قصد دارد تا تعداد 400 تا 500 پهپاد انتحاری به همراه موشک کروز و تعداد نامشخصی از موشک بالستیک را طی حمله بلند مدت خود روانه اسرائیل کند.

شلیک موشک هایپرسونیک خیبرشکن به سمت اسرائیل

برخی از منابع نظامی ایران از شلیک موشک هایپرسونیک خیبرشکن به سمت اسرائیل خبر می‌دهند. در صورت صحت این خبر، این پرتاب به منزله اولین استفاده از خیبرشکن در جنگ به حساب می‌رود.

شلیک موشک به خاک اسرائیل از کرمانشاه

ویدیوهای منتشر شده از کانال های خبری کرمانشاه از شلیک موشک به سمت اسرائیل حکایت می‌کنند. در حال حاضر از نوع دقیق یا خانواده این موشک ها هیچ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

شلیک موشک به خاک اسرائیل از اصفهان

علاوه بر کرمانشاه و خوزستان، اکنون به نظر می‌رسد که حملات موشکی ایران از پایگاه های اصفهان هم به سمت اسرائیل آغاز شده است.

شلیک موشک به خاک اسرائیل از شیراز

علاوه بر کرمانشاه و خوزستان و اصفهان، حالا پایگاه های موشکی شیراز هم به این جمع اضافه شده است.

شلیک موشک به خاک اسرائیل از تبریز

ویدیوهای منتشر شده از کانال های خبری حاکی از این است که پس از کرمانشاه و اصفهان و شیراز حالا آسمان تبریز هم شاهد پرتاب موشک های ارسالی به سمت تلاویو است.

موج اول پهپادهای انتحاری ایران در اسرائیل

طبق ویدیوهای منتشر شده، پدافند سنگین اسرائیل در حال مقابله با موج اول پهپادهای انتحاری ایرانی است که به این مناطق رسیده‌اند.

بیانه دوم سپاه پاسداران در جنگ ایران و اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد : هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود .

در این اطلاعیه آمده است:
در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران
1 –  به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین آ مریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید می کنیم : هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران را به منشا تهدید، به دنبال خواهد داشت . به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه  و سایر نیروهای مسلح کشور، در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

اصابت موشک های بالستیک ایران به خاک اسرائیل

ویدئوهایی که از اسرائیل در حال پخش است، نشان از رسیدن موشک‌های بالستیک به شهر‌های اسرائیل دارد. ظاهرا برخی از آنها مجهز به کلاهک تقسیم شونده بوده‌اند که در آسمان به چند کلاهک تقسیم می‌شوند. برخی برخورد‌ها و عبور از پدافند در تصاویر دیده می‌شود و برخی توسط پدافند رهگیری شدند.

پروازهای مهرآباد تا 7:30 صبح لغو شد

بر اساس نوتام صادره شماره  ۱۱۳۵، فرودگاه مهرآباد از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد تا ۰۷:۳۰ صبح بسته اعلام شد و تمامی پروازهای این بازه باطل اعلام شد.

عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی هنوز تمام نشده و ادامه دارد

یک مقام نظامی دست‌اندرکار حمله موشکی سپاه گفت عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. وی افزود همه اهداف موشکی و پهپادی عملیات ایران در مناطق اشغالی، نظامی بوده است.

گزارش سخنگوی ارتش اسرائیل از وضعیت موجود

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: تعداد موشک های پرتاب شده از ۲۰۰ عدد عبور کرده است. خساراتی در پایگاه ارتش اسرائیل در جنوب شناسایی شد. فرودگاه نظامی اسرائیل در حمله موشکی ایران مورد اصابت قرار گرفت. بیش از 10 فروند موشک کروز در خارج از مرزهای کشور رهگیری شد. رویداد هنوز تمام نشده و تهدیدهای بیشتری در راه است.

واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این حملات هستیم.

واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران

رایزنی‌های اورشلیم و واشنگتن درباره واکنش نظامی در خاک ایران آغاز شده است. وزرای دفاع صحبت کردند، تیم‌ها در حال ارسال پیام هستند و بایدن قرار است اواخر امشب با نتانیاهو گفتگو کند. کابینه نظامی اسرائیل تصمیم گرفته به ایران حمله کند.

وزیر فرهنگ اسرائیل گفت مجوز یک حمله قدرتمند بی سابقه به ایران را داریم. میکی زوهار، وزیر فرهنگ اسرائیل مدعی شده حمله شبانه ایران به اسرائیل این حق را به اورشلیم می‌دهد که یک حمله قدرتمند علیه ایران کلید بزند. او مدعی شده اسرائیل امشب به مشروعیت بین‌المللی وسیع برای یک حمله بی سابقه قوی علیه ایران دست پیدا کرده است.

ویدیویی از اصابت پی در‌ پی پرتابه‌های ایران به پایگاه‌ اسرائیل

تخریب فرودگاه نظامی پیواتیم

برخی گزارش‌ها از رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که فرودگاه نظامی پیواتیم به طور کامل تخریب شده است.

گزارش‌هایی از تلفات در اردن

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، سه نفر در اردن به‌دلیل سقوط پهپادهای ایرانی کشته شده‌اند. هنوز صحت و سقم این خبر تایید نشده است.

تصاویری از بقایای موشک ایرانی در خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین



منبع