نیسان قشقایی فیس لیفت مدل 2025 با چهره هرچه جذاب‌تر و امکانات جدید رونمایی شد


29 فروردین 1403 ساعت 23:51

نیسان قشقایی فیس لیفت با چهره و امکانات به‌روز معرفی شد. نیسان با ارائه مدل 2025 قصد دارد Qashqai را در اوج رقابت کراس اوورها نگه دارد.

نیسان قشقایی، یکی از پیشگامان در عرصه کراس اوورهای روز شهری، از سال 2021 در سومین نسل خود به سر می‌برد. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که نیسان پس از نسل جدید نیسان کیکس و مدل جدید نیسان پاترول، اخیراً نسخه فیس لیفت آن قشقایی به‌نمایش گذاشت. قشقایی با این نسخه جدید، چهره و امکانات به‌روزتری پیدا کرده و در همگام‌تر شدن با نیسان آریا، کراس اوور تمام برقی جدید این خودروساز ژاپنی قدم برداشته است. این در حالی است که پیش‌تر خبر عرضه نیسان قشقایی وارداتی مدل 2024 در ایران توسط نامی خودرو به گوش رسید.

طراحی نمای بیرونی نیسان قشقایی فیس لیفت

آشکارترین تغییر در ناحیه جلو نیسان قشقایی مدل 2025 به چشم می‌خورد؛ جایی که جلوپنجره کرومی قبلی به شکل حرف V و چراغ‌های شبیه به چنگال دوشاخه جای خود را به یک جلوپنجره بزرگ جذاب، چراغ‌های اصلی مخفی و دی‌لایت‌های خیلی باریک داده‌اند. جالب است بدانید جلوپنجره این کراس اوور تحت تاثیر از زره سربازان ژاپن باستان طراحی شده است که در نگاهی سطحی به آن می‌توان متوجه شباهت بینشان شد.

هرچند در عقب Qashqai تغییراتی کمتر محسوس صورت گرفته، کماکان در این ناحیه چراغ‌های ال‌ای‌دی جدید و سپر باطراحی شده با جلوه تهاجمی‌تر دیده می‌شوند. این سپر جدید باعث شده است نمای عقب این شاسی بلند اسپرت‌تر از قبل به نظر برسد و تیپ جدید N-Design با تریم بدنه رنگی و رینگ‌های بزرگ‌تر 20 اینچی شکل و شمایل آن را حتی اسپرت‌تر می‌کنند.

امکانات و مشخصات فنی قشقایی مدل 2025

در کابین نیسان قشقایی هم به‌لطف مدل 2025 سیستم اطلاعات و سرگرمی مبتنی بر اندروید به‌همراه گوگل مپس و دستیار شخصی گوگل، دوربین دید اطراف و حافظه جای پارک در دسترس راننده قرار می‌گیرند. دوربین دید اطراف با نام دقیق Around View Monitor همچنین می‌تواند خودرو را به‌صورت سه‌بعدی از همه زاوایا از جمله بالا نمایش بدهد. با قابلیت حفظ جای پارک هم علاوه بر ذخیره محل‌های مورد استفاده راننده برای پارک، می‌توان تقاطع‌های دارای دید محدود را ذخیره کرد تا در صورت مواجهه با آن‌ها به‌طور خودکار نمای کامل از جاده در نمایشگر خودرو به نمایش در بیاید.

در حالی که نیسان قشقایی فیس لیفت از لحاظ طراحی نمای بیرونی به‌روز شده، مجموعه پیشرانه‌های موجود برای آن دست‌نخورده مانده است. مشتریان همچنان برای خرید این کراس اوور ژاپنی می‌توانند از بین سه پیشرانه انتخاب کنند: دو نمونه 1.3 لیتری هیبرید خفیف با خروجی‌های 138 اسب بخار و 158 اسب بخار و یک نمونه 1.5 لیتری تمام هیبرید E-Power با قدرت 187 اسب بخار. در نمونه تمام هیبرید موتور بنزینی صرفاً برای شارژ باتری استفاده می‌شود و نقشی در به حرکت درآوردن چرخ‌ها ندارد.

کابین نیسان قشقایی فیس لیفت مدل ۲۰۲۵کابین نیسان قشقایی فیس لیفت مدل ۲۰۲۵

در حال حاضر قشقایی با پیشرانه تمام برقی یا دست کم پلاگین هیبرید موجود نیست و باید منتظر ماند و دید نیسان بالاخره چه زمانی این اس یو وی محبوب خود را به‌صورت کامل الکتریکی‌سازی می‌کند. در نهایت لازم به ذکر است که این خودرو هم‌اکنون در بریتانیا پروسه تولید را پشت سر می‌گذارد و در آینده نزدیک به نمایندگی‌های نیسان در نقاط مختلف اروپا راه پیدا می‌کند.

از دست ندهید: نسل جدید نیسان جوک با طراحی مدرن کابین رونمایی شد + عکس پیکاپ نیسان و میتسوبیشی در راه است؛ یک وانت برقی با تکنولوژی ژاپنی و فرانسوی نیسان GT-R مدل 2025 معرفی شد؛ گودزیلای افسانه‌ای به خط پایان رسید



منبع