فولکس واگن ID.4 در ایران معرفی شد؛ کراس اوور وارداتی ماموت خودرو


29 فروردین 1403 ساعت 22:11

شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات فولکس واگن در ایران، از خودرو برقی جدید این شرکت با نام فولکس واگن ID.4 رونمایی کرد.

دیروز و در جریان برگزاری یک مراسم مراسم شرکت ماموت خودرو از محصولات برقی آینده خود برای بازار ایران رونمایی کرد. در میان تمامی محصولات آینده این شرکت فولکس واگن ID.4 جزو محصولات پرطرفدار و پر بازخورد این رویداد بود که با توجه به رسمی بودن واردات این خودرو برقی آلمانی و عرضه قریب الوقوع آن در سامانه وارداتی‌ها می‌توان آینده خوبی را برای آن متصور شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت به معرفی این محصول می‌پردازیم.

معرفی فولکس واگن ID.4، کراس اوور برقی وارداتی

نمای جلو فولکس واگن ID.4 ماموت خودرونمای جلو فولکس واگن ID.4 ماموت خودرو

نام تجاری فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز اروپا و یکی با کیفیت‌ترین شرکت‌های خودروساز جهان شناخته می‌شود. ID.4 نیز از قاعده کیفیت این برند مستثنی نیست. این محصول در کشور چین و در کارخانه فاو (FAW) مونتاژ و تولید می‌شود اما اصالت یک خودرو آلمانی را حفظ کرده است. ID.4 که بر اساس پلتفرم محصولات برقی MEB فولکس واگن ساخته شده است، در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب عنوان خودرو سال جهان نیز شده است.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 ماموت خودرو

نمای عقب فولکس واگن ID.4 ماموت خودرونمای عقب فولکس واگن ID.4 ماموت خودرو

در بخش فنی فولکس واگن ID.4 به پیشرانه الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم با توان ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر مجهز است. با قرارگیری این پیشرانه بر روی محور عقب خودرو، ID.4 یک خودروی دیفرانسیل عقب برقی تلقی می‌گردد. ظرفیت باتری های این خودرو ۵۵.۷ کیلووات ساعت است و می‌تواند با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، در شرایط ایده آل پیمایش ۴۴۲ کیلومتری را برای این محصول وارداتی فولکس واگن فراهم کند. شارژ سریع باتری های این خودرو از صفر تا ۸۰ درصد تنها در ۳۵ دقیقه انجام می‌شود و امکان قابلیت شارژ AC خانگی برای آن نیز وجود دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی volkswagen ID.4

نمای داخل فولکس واگن ID.4 ماموت خودرونمای داخل فولکس واگن ID.4 ماموت خودرو

در فولکس واگن آی دی 4 ماموت خودرو امکاناتی مانند: سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور هشدار فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار خروج از مسیر، سیستم فعال تشخیص علائم ترافیکی جاده، نور پردازی کابین، استارت دکمه ای، دسته دنده الکتریکی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، شش کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، صندلی برقی راننده، سنسور نور، سنسور باران، سقف شیشه ای، پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، دوربین 360 درجه و… وجود دارد.

با توجه به اینکه ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فولکس واگن در ایران فعالیت می کند، این احتمال نیز وجود دارد تا در کنار عرضه این تیپ ID.4 به واردات نسخه های بالاتر این خودرو نیز نیم نگاهی داشته باشد. در نسخه های بالاتر شاهد ظرفیت بیشتر باتری خودرو و قابلیت چهار چرخ محرک هستیم. همچنین در صورت ثبات شرایط اقتصادی و قوانین حاکم بر واردات خودروهای برقی با تعرفه ناچیز، احتمال دارد تا فولکس واگن ID.4 با قیمتی کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان به بازار کشور عرضه شود.

همچنین بخوانید: هاوال H6 2024، وارداتی جدید بازار ایران معرفی شد + عکس و مشخصات بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر ۹ ؛ کپی چینی‌ها از فراری به میدان آمد



منبع